Sinema ve resim sanatları arasındaki görsel ve anlatımsal ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görüntüler yoluyla anlatılanlara anlam verilmesine resim sanatı ile başlanmış, günümüzde ise fotoğraf ve sinematografik görüntü teknolojisi buna eklenmiştir. Sinema, görsel olarak resim sanatından yararlanarak ekran alanı içerisinde derinlik, genişlik, mekân, kompozisyon ve kurgulanmış mekân içinde hikâyeler anlatma yönünde ilerlemesini film teorisyenlerine borçludur. Tüm sanatların bileşimi sayılabilecek olan sinemanın plastik değeri, görüntü yerleştirmede resimle derin bir benzeşme göstermesiyle, usta yönetmenlerce çoğu kez usta ressamların tablolarının referans alınmasıyla ve resim kökenli yönetmenlerin resimsel yeteneklerini filme katmasıyla daha da artmıştır.Bu çalışmada, sinema ve resim sanatları arasındaki görsel benzerlikler ile resim kökenli yönetmenlerin filmleri, aynı zamanda referans alınan ünlü ressamların tablolarının kullanıldığı filmlerle hareketli görüntülerin resimsel boyutu ve resim sanatının sinema sanatına katkıları, etkileri ele alınacaktır.Anahtar Kelimeler: Sergei Paradjanov, Peter Greenaway, sinema ve resim, yakın plan, ışık-gölge. Attribution of meaning to the narration via images has started with the art of painting. Today the technology of photograph and cinematographic image have also been added to the narration process. Cinema tells stories by using the dimension of screen, depth, breadth, location, composition and constructed composition. It owes its success in storytelling to the film theorists. Cinema is regarded as the compound of all arts and its plastic value has risen thanks to its resemblance to painting in locating the images, leading directors retrieving old masters? works as a reference and contribution of pictorial skills belonging to directors who are former painters.This study will analyse visual similarities between cinema and painting, films shot by directors who are former painters. At the same time, films in which the paintings of famous painters have been retrieved as reference and pictorial dimension of videos will be analysed in the scope of this study. Moreover, the contributions of painting to the cinema will be in the scope of the current study.Keywords: Sergei Paradjanov, Peter Greenaway, cinema and painting, close shot, light & shade
Collections