Yabancı dil olarak ingilizce öğrenen öğrencilerinin başarılarında, motivasyon ve motivasyonel stratejilerin, sözel iletişim becerileri üzerindeki önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, motivasyon, öğretim stratejileri ile sözel iletişim becerisi arasındaki ilişkiler incelenmiş olup, motivasyon ve öğretim stratejilerinin, İngilizce eğitimi alan Iraklı öğrencilerin sözel iletişim becerileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Irak, Süleymaniye'de devlete bağlı iki lisede gerçekleştirilmiştir. Bu betimsel çalışmada veri toplamak amacıyla, 30 maddelik bir anket, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 406 öğrenciye uygulanmış ve niceliksel araştırma sonuçları hakkında daha detaylı bilgi edinmek amacıyla farklı sınıf seviyelerinden 12 katılımcı ile de yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Toplanan verilerin analizinde nitel ve nicel veri analizi yöntemleri kullanılmıştır. Nicel veriler, anket sonuçlarını analiz etmek amacıyla, betimsel ve çıkarımsal istatistiğin kullanıldığı SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel veriler, motivasyon, öğretim stratejileri ve sözel iletişim becerileri arasındaki ilişkileri görmek amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısından yararlanarak, SPSS aracılığıyla analiz edilmiş, nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Nicel verilerden elde edilen bulgulara göre, motivasyon, öğretim stratejileri ve sözel iletişim becerileri arasında pozitif bir korelasyon vardır.Sonuçlara göre, sözel iletişim becerisi ile motivasyon arasında ortanca değere göre pozitif bir ilişki vardır (r= .233 p> .01). Dahası, ortanca değere göre bir diğer pozitif ilişki ise sözel iletişim becerileri ile öğretim stratejileri arasında görülmüştür (r= .204 p> .01), Benzer şekilde, öğretim stratejileri ile motivasyon arasında da ortanca değere göre belirgin pozitif bir korelasyon vardır (r= 711, P>.05). Bir diğer ifadeyle, öğretim stratejilerindeki artış, değişkenler arasındaki pozitif korelasyondan dolayı, motivasyonda artışa sebep olmuştur. da etkilemiştir. Bunlara ek olarak, nitel verilere dair bulgular, birleştiricilik, duruma karşı tutum, motivasyon yoğunluğu nun öğrenenlerin, daha iyi bir sözel performans sergileme de motivasyonlarını etkilediğini ortaya çıkarmıştır. Katılımcıların açıklamaları birleştinciliğin dil öğrenmede öğrenenlerin motivasyonunu önemli ölçüde etkilediğini ortaya koymuştur. Son olarak, öğretmenlerin iletişim tarzlarının ve dil sınıfı aktivitelerinin de öğrenenlerin motivasyonunu etkilediği görülmüştür. Katılımcılar öğretmen geri bildiriminin motivasyonlarında çok önemli bir faktör olduğunu açıkça belirtmişlerdir. Bu çalışma hangi öğretim stratejilerinin motivasyonu artırdığının yanında öğrenenin motivasyonunu ve iletişimsel performansını hangi unsurların etkilediğini belirlemek amacıyla öğretim stratejileri ve sözel iletişimsel yeterliliğin yanısıra motivasyon ve sözel iletişimsel yeterlilik arasındaki ilişkiyi incelemiştir. This study examined the role of motivation and teaching strategies on Iraqi EFL learners' oral communicative competence by investigating the relationship among motivation, teaching strategies, and oral communicative competence. The research was conducted in two state high schools in Sulaymaniyah-Iraq during the 2016-17 academic years. As this study was descriptive in nature, the following data collection instruments were employed: a 30-item questionnaire, which was administrated to 406 EFL learners, and a semi-structured interview regarding the results of the quantitative research, which was conducted individually with 12 participants at different educational levels. Quantitative and qualitative methods were used to analyze the collected data. The quantitative data were analyzed using SPSS, which utilized descriptive and inferential statistics to analyze the questionnaire results. A Pearson Product-Moment Correlation Coefficient was also employed to examine the relationship between motivation, teaching strategies, and oral communicative competence. The qualitative data were analyzed by means of content analysis. The data analysis results indicated a positive relationship between oral communicative competence and motivation according to the medium degree (r= .233 p> .01). Furthermore, another medium degree was (r= .204 p> .01), implying a positive relationship between oral communicative competence and teaching strategies. Likewise, there was a positive significant correlation between teaching strategies and motivation according to the medium degree (r= 711, P>.05). This meant that an increase in teaching strategies affected an increase in motivation. Additionally, the qualitative data indicated that integrativeness, attitude toward the situation, and motivational intensity affected learners to become motivated for better oral performance. The participants' explanations indicated that integrativeness significantly affected learners' motivation for learning the language. Finally, it was discovered that teachers' communicative style and language class activities increased learners' motivation. Participants specified teacher feedback as a vital factor in their motivation. This study examined the relationship between motivation and oral communicative competence as well as teaching strategies and oral communicative competence in an effort to determine which factors influenced learner motivation and communicative performance as well as which teaching strategies increased this motivation.
Collections