George Frideric Handel`in re majör ve sol minör keman sonatlarının form analizi ve icra tekniklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma George Frideric Handel'in Re Majör ve Sol Minör sonatlarının formunun ve icra tekniklerinin tespitini amaçlayan bir çalışmadır. Tespit edilen tekniklerin nasıl seslendirilmesi gerektiğiyle ilgili keman çalarlara bilgi vererek daha kısa sürede doğru tekniklerle bu sonatları çalmalarına katkı sağlamak için eserler üzerinde çalışıldı. Handel'in keman sonatlarından hangilerinin yoğun kullanıldığı ve nasıl çalınması gerektiği uzmanlarla görüşülerek saptandı. Yapılan çalışmalar Handel'in Re Majör ve Sol Minör keman sonatlarının çalınmasının teknik geliştirmede çok faydalı olduğu ortaya çıktı. Teknikler tablolaştırılarak yüzdelik dağılımları tespit edildi. Tespit edilen tekniklerin kullanılmasıyla ilgili tabloların üzerlerinde açıklamalar yapıldı.Yapılacak yeni çalışmalara literatür açısından yardımcı olacağını düşündüğümüz bu çalışma, barok dönem keman sonatları ve bu sonatların çalınma yöntemleri ile ilgili bilgiler verir. Detaşe teknikleri, legato tekniği ve staccato tekniği olarak adlandırılan teknikler incelediğimiz eserlerin temel yay tekniğini oluşturduğu görülür.Eserlerin basit iki ve üç bölmeli form özelliğini kapsadığı tespit edildi. Legato ve detaşe çalışmaları için uygun eserler olduğu ve I-V arası pozisyon çalışmalarına önerilebilecekleri sonucuna varıldı.Anahtar kelimler: Handel, Re majör keman sonatı, Sol minör keman sonatı This research is a work which purpose fixing the performing techniques and analyse the form of George Frederic Handel?s D-Major and G-Minor sonatas for violin. Theese sonatas have been observed about how playing determined performing techniques with a view to catching up the violin performers and contributing they can learn playing theese sonatas with accurate techniques and in a shorter time. The sonatas which are used most intensively in violin education and how to play theese sonatas have been determined with the views of the violin constructors. Last of all the result which playing Hendel?s D-Major and G-Minor sonatas in violin education is absolutely necessary has been concluded. The results have been point out with the tables and the explanations have been added about the performing techniques.This research wich I think it can be beneficial fort he following researchs include knowledges about the violin sonatas of Baroque Age and the methods of performing theese sonatas. It is viewed that techniques of Dethache, Legato and Staccato underlie theese sonatas.It is viewed that the sonatas composed of the form with two or three captures and form of theese sonatas are not as declared as the forms of the sonatas in Classical Age. Eventually it has been viewed that theese two sonatas are adequate for studying to fourth from first position and the techniques of Legato and Detache.Keywords: Handel, D majör violin sonat and Sol minör violin sonat
Collections