1980 sonrasında sanatta deneysel yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanatın gelişim ve değişim süreci içerisinde olduğu 1980 sonrası döneme baktığımızda, sanatta ve sanatçısında köktenci bir dönüşüm görülmektedir. Bu dönüşüm sanatta yeni bağlamlara, farklı sorgulara ve bunun sonucunda da yeni oluşumlara sebep olmaktadır. Tezin kapsamında da sanatta ve sanatçısında görülen bu farklılaşma ele alınmaktadır.Tezin birinci bölümünde; kavramsal sanatın sanatta bıraktığı izlerin, günümüz sanatına yansıması ve sanattaki deneysellik kavramının anlamına değinilmektedir. Çalışmanın bu aşamasında deneyselliğin tanımıyla, deneysel sanat kavramının sanattaki yeri ve anlamı üzerine betimlemelerde bulunulmaktadır. Deneysel sanat kavramının ilk oluşumlarını göstermiş olduğu 1949 yılındaki Kültür Devrimi dönemlerindeki Çin sanatı eserlerine, Batı sanatı bünyesinde gerçekleştirilen eserlere ve bu anlayışın temelinde yatan düşüncenin Türkiye'deki sanata yansımasına yönelik incelemede bulunulmuştur. Dönem içerisindeki araştırmada saptanan radikal tutumlar ile kavramların, sanatçı ve eserleri üzerine verilen örneklerle detaylandırılmış olarak analizi sunulmaktadır.İkinci bölümde ise; kavramsal düşünce yapısının, dönemin eserlerine ve sanatçısına bırakmış olduğu etkiyle, yansıttığı yeniliklere ve eserlerin gerçekleştirilmesi ile sergileme aşamasındaki farklılıklara yönelik saptamalarda bulunulmuştur. Aynı zamanda bu farklılıkların içinde barındırdığı, sanattaki yeni kavramlara ve sorgulamalara değinilmektedir.Anahtar Kelimeler: Günümüz Sanatı, Sanatta Deneysellik, Eserin Oluşum Süreci, Sergileme When we take a look at the post-1980 period in which art is in the process of evolution and transformation, it is obvious that art and artist have experienced a radical transformation. This process of transformation has led to various contexts and inquiries. As a consequence of these modifications, new phenomenons have been formed. This differentation of art and artists have been analyzed in the scope of the current thesis.The first part of thesis, the traces of conceptual art in contemporary terms and the meaning of emprical concept in art have been analyzed. In this stage of study, there have been made descriptions about the definition of experimentation. These descriptions also comprise the place and meaning of emprical art in art?s itself. Some evaluations were made about Chinese artworks belonging 1949 Cultural Revolution in which emprical art?s formation process began. Moreover, works of art which were created in West and the reflection of underlying concepts on Turkey have been analyzed. Detailed analysis of radical manners and concepts within the period have been presented. These analysis include examples from artworks and artists.In the second part, comprises the effect of conceptual thought on works and artists of that time period. Furthermore, innovations of conceptual thought and the difference between preperation and exhibition process of artworks have been analyzed. Moreover, the new inquiries and concepts have also been mentioned within these transformations.Keywords: Contemporary Art, Experimentation in Art, Formation Process of Artwork, Exhibition
Collections