Piyano dersinde kullanılan öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik EğitimiAnabilim Dallarında öğrenim gören öğrencilerin piyano dersinde öğrenme stratejilerinikullanma düzeylerinin belirlenmesi ve öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerininçeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Çalışma betimsel türde ve ilişkisel tarama modelindedir. Çalışmada bir kısımveriler alan yazın yolu ile bir kısım veriler ise `Piyano Dersinde Kullanılan ÖğrenmeStratejileri Ölçeği` ile toplanmıştır.Çalışmadan elde edilen veriler, IBM SPSS 20.0 paket programınakaydedilmiştir. Kolmogorov- Smirnov testi ile verilerin normal dağılıma uygunlukdurumu incelenmiştir. Ölçekte yer alan maddelerin normal dağılıma sahip olduğudurumlarda iki grubun karşılaştırılmasında Bağımsız t testi, ikiden fazla grubunkarşılaştırılmasında ise Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Eğer varyans analizisonucunda gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuşsa hangigrupların birbirinden farklı olduğunun tespit edilmesi için çoklu karşılaştırmatestlerinden Tukey testi uygulanmış ve test sonucu tablolarda fark sütununda verilmiştir.Grupların karşılaştırılmasına ilişkin testlerde varyans homojenliği varsayımı Levenetesti ile incelenmiş ve hangi test istatistiğinin dikkate alınacağına karar verilmiştir.Boyutlar arasındaki ilişkilerin tespit edilmesi için de korelasyon katsayılarındanyararlanılmıştır. Analizlerden elde edilen bulgular (0.01 ve 0.05) anlamlılıkdüzeylerinde yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin piyano dersinde çalışılanetütlerin ve eserlerin öğrenilmesinde en yüksek düzeyde `yineleme` stratejilerini( =3.84), en düşük düzeyde de `dikkat` stratejilerini ( =2.77) kullandıklarıbelirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin `cinsiyetlerine`, `mezun olduğu lise türüne`,`devam ettikleri sınıf düzeyine`, `piyano dersine çalışmaya ayırdıkları haftalık zamandilimine`, `çalışma zamanını planlama şekillerine`, `öğrenme stratejilerini öğrenmekaynağına`, `okul dışında destek alma durumlarına`, `piyano dersindeki başarıdüzeylerine`, `piyano dersi ile ilgili düşüncelerine`, `genel akademik başarıdüzeylerine`, `öğrenim gördükleri üniversitelere`, `bölümü isteyerek seçme veöğretmen olmayı isteme` gibi durumlarına göre öğrenme stratejilerini kullanmadüzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0.01, p<0.05). Buna karşın `ailedemüzikle ilgilenen bir yakınının bulunma durumuna` ve `piyano çalışmayı sürdürdükleriyere` göre kullandıkları öğrenme stratejileri düzeylerinde anlamlı bir farklılıkbulunmamıştır (p>0.05).Anahtar Kelimeler: Müzik eğitimi, piyano dersi, etüt, eser, öğrenmestratejileri. This study was conducted to determine and assess the application levels oflearning strategies used by the students attending Musical Education Departments in theDepartment of Fine Arts in Education Faculties while learning piano lesson in terms ofdifferent variables.The study design is descriptive and it is in relational screening model. In thisstudy, some data were collected with through scanning in the literature and the otherdata were collected with `The Scale of Learning Strategies in Piano Lesson`. The datafrom the study was evaluated with IBM SPSS 20.0 statistical software. The complianceof the data with normal distribution was analyzed through Kolmogorov- Smirnov test.In case the items in the scale had normal distribution, the comparison of two groups wasperformed with Independent t test and One - Way ANOVA was used for thecomparison of three or more groups. If any statistically significant difference was foundamong the groups as a result of variance analysis, Tukey's test among multiplecomparison tests was applied to determine which groups are different from each otherand the test result was given in difference column of the tables. In the tests regarding thecomparison of the groups, variance homogeneity hypothesis was analyzed withLevene's test to decide which test to take into consideration. In order to determine therelationship among dimensions, correlation coefficients were used. The findings fromanalyses were interpreted at significance levels of 0.01 and 0.05.ixAt the end of the research, it was stated that university students mostly usedrepetition strategies to learn the study and the pieces (X= 3.84) and they used attention strategies the least (X= 2. 77). In addition, significant differences were found in thestudents' usage of learning strategies according to `their gender`, `high school typethey graduated from`, `the grade they attend`, `the time period in a week they spend tostudy piano lesson`, `their practice schedule`, `the learning source of learningstrategies`, `the supports out of school`, `their success levels in piano lesson`, `theirthoughts about piano lesson`, `their general academic success levels`, `the universitiesthey attend`, `their choosing the department willingly and demand to be a teacher`(p<0.01, p<0.05). On the contrary, no significant difference on the level of learningstrategy usage could be found according to `a family member being interested in music`and `the place they continue to play the piano` (p>0.05).Key Words: Music education, piano lesson, study, piece, learning strategies
Collections