Kamu personelinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının ve iş doyum düzeylerinin incelenmesi: Adana büyükşehir belediyesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma kamu kurumlarında çalışan personelin hizmet içi eğitim ihtiyacını belirlemek ve iş doyum düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında hizmet içi eğitim ihtiyacını belirlemeye yönelik ve hizmet içi eğitimle iş doyumu arasındaki ilişkiyi ölçmek açısından betimsel ve istatistiksel analizler yapılmıştır.Araştırma, Adana Büyükşehir Belediyesinin farklı birimlerinde çalışmakta olan 363 personel ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara kişisel bilgileri ve hizmet içi eğitime yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla 2 bölümden oluşan anket ve iş doyum düzeylerini belirlemek amacıyla da Minnesota İş Doyum Ölçeği uygulanmıştır.SPSS 23.0 istatistik paket programında çözümlenen verilerin betimsel istatistiğini yapmak amacıyla aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde dağılımı, frekans, t testi ve tek yönlü varyans analizleri yapılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda, çalışanların büyük çoğunluğunun en az bir kere hizmet içi eğitime katıldıklarını, hizmet içi eğitimleri genel olarak yeterli buldukları ama daha iyi olabileceği görüşünde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışanların iş doyum düzeyleri ile hizmet içi eğitimler arasında ise doğrudan bir ilişki olmadığı görülmüştür. This research is carried out to determine the need for in-service training of employees working in public bodies and examine the job satisfaction levels of them. Descriptive and statistical analyses are made to evaluate the relation between in-service training and job satisfaction and determine the need for in-service training in this study.The research is done in a group of 363 staff members working in different units of the Metropolitan Municipality of Adana. The participants filled out a survey consisting of 2 parts which is about their personal information and views on in-service training and Minnesota Job Satisfaction Questionnaire is completed by them to find their job satisfaction levels.Arithmetic mean, standard deviation, percentage distribution, and frequency are found and t-test and one-way analyses of variance are carried out to have the descriptive statistics of the data analysed in the statistical package program SPSS 23.0.The research revealed that the majority of staff members have participated at least one in-service training and although they find the quality of these trainings sufficient, they think the trainings can be still better. It is seen that there is not a direct relation between job satisfaction levels of employees and in-service training.
Collections