5. sınıf matematik ders kitaplarının ilişkilendirme becerisi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 5. sınıf matematik ders kitaplarında, belirlenen kazanımlar özelinde, ilişkilendirme becerisine ne ölçüde ve nasıl yer verildiğini belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın veri kaynağı 2015-2016 eğitim-öğretim yıllında öğrencilere dağıtılan bir adet özel yayınevi ve bir adet MEB yayınevi olmak üzere iki tane 5. Sınıf matematik ders kitabıdır. Ders kitaplarındaki ilişkilendirme becerisini belirlemek için kavramsal çerçeve oluşturulmuş ve oluşturulan çerçeve doğrultusunda ders kitapları analiz edilmiştir. Kitaplar, kavramsal çerçevenin bileşenlerini oluşturan; gerçek yaşamla ilişkilendirme, kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme, kavramlar arası ilişkilendirme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirme kategorileri ekseninde incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, ders kitaplarında en fazla gerçek hayatla ve kavramlar arası ilişkilendirmeye yer verildiğini, kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirmeye ise daha az yer verildiğini göstermektedir. Farklı disiplinlerle ilişkilendirmeye ise iki ders kitabında da yer verilmemiştir. Sonuç olarak, bulgular ders kitaplarında ilişkilendirme becerisine kapsamlı olarak yer verilmediğini ortaya koymaktadır. Araştırma bulgularına dayalı olarak tartışma yapılmış ve ayrıca araştırmacılara, ders kitabı yazarlarına, öğretmen ve öğrencilere yönelik önerilerde bulunulmuştur. The aim of this research is to identify how and to what extent the ability of con-nection is included in the specified goals of the 5 th grade math textbooks. The data sources of the research is two 5th grade math textbooks - handed out to the students in ....- one of which is from a private publisher and the other one belongs to the Ministery of National Education. To identify the ability of connection, a conceptual framework is settled and in accordance with this framework, the textbooks are analysed. The text-books are analysed in the categories of real-world connection, connection among differ-ent presentations of the concept, connection between concepts and connection with dif-ferent disciplines, all of which form the elements of the conceptual framework. The re-sults have shown that real world connection and the connections between concepts are included in the textbooks with the highest rate; however, connection among different presentations of the concept is included less. The connection with different disciplines isn't mentioned at all in both of these textbooks. In conclusion, the indications have revealed that the textbooks don't include the ability of connection extensively. It is dis-cussed depending on the indications of the research and suggestions are made to re-searchers, textbook writers, teachers and students.
Collections