Dijital öykü temelli matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı motivasyon ve matematik etkinliklerine yönelik tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı dijital öykü temelli matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı, motivasyon ve matematik etkinliklerine yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Manisa ilinin Kırkağaç ilçesindeki bir devlet okulunun 4. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. 5 hafta süren araştırmanın modeli ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desendir. 20 öğrenciden oluşan deney grubuna dijital öykü temelli bir öğretim uygulanırken, 23 öğrenciden oluşan kontrol grubuna geleneksel yöntemle bir öğretim uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla 4. Sınıf Matematik Başarı Testi, Balantekin ve Oksal (2014) tarafından geliştirilen Matematik Dersi Motivasyon Ölçeği, Ocak ve Dönmez (2010) tarafından hazırlanan Matematik Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Veriler, ölçme araçlarının deneysel işlemden önce ve sonra uygulanmasıyla toplanmıştır. Verilerin normal dağılıma uygunluğu Shapiro Wilk testi ile incelenmiştir. Normal dağılıma uyan verilerin karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t testi ile eşli örneklem t testi, normal dağılım göstermeyen verilerin karşılaştırılmasında ise Mann Whitney U testi ile Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Sonuç olarak dijital öykü temelli öğretimin öğrencilerin matematik akademik başarısı üzerinde bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Buna karşılık dijital öykü temelli öğretimin motivasyon ölçeğinin alt boyutlarından olan içsel motivasyon üzerinde ve tutum ölçeğinin alt boyutlarından olan güven ve bağımsızlık alt boyutları üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu görülmüştür. The purpose of this study is to investigate the effect of digital story based teaching on mathematics of student's academic achievement, motivation and attitude towards the mathematical activities. The study was conducted with students of forth grade, primary school in Kırkağaç of the province Manisa, Education year of 2016-2017 spring semester. In five week period study, experimental group design model with pre-test and past-test with control group was conducted. In the experimental period, experimental group with 20 students were implemented digital story based teaching instruction and control grup with 23 students were implemented traditional teaching approach based instruction model. As data collection instrument academic achievement test developed by the researcher and mathematic motivation scale developed by Balantekin and Oksal (2014), mathematic activity attitude scale developed by Ocak and Dönmez (2010) were implemented in this study. Data collection instruments were conducted before and after the experimental process and data were analyzed. In the data analysis, Shapiro Wilk, in dependent groups' t test, Mann Whitney U, Wilcoxon test. As a result of the research, digital story based teaching is not effective on a academic achievement. But digital story based teaching is effective on internal motivation and on sub dimense of trust and independence.
Collections