1990`lardan sonra yeni medyada kimlik sorunsalı, şiddet olgusu ve sanat pratiklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1990'LARDAN SONRA YENİ MEDYADA KİMLİK SORUNSALI, ŞİDDET OLGUSU VE SANAT PRATİKLERİNE ETKİSİBülent BULDUKErciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanatta Yeterlik Eseri Çalışması Raporu, Mayıs 2014Danışman: Prof Nurdan GÖKÇEÖZETBu çalışma çeşitli disiplinlerin birbirleriyle (geri dönüşlü) etkileşiminden hareketle hem eser metni, hem de bir araştırma metni şeklinde ilerlemiştir. Öyle ki yeni medya, kimlik ve şiddet olgusu bu çalışmanın ana gövdesini oluştururken aynı zamanda bu kavramlar üzerinden şekillenen çeşitli sanat pratikleri rapor çalışmasının içeriğine temel oluşturmuştur. Sanat dinamikleri ve üretim boyutu bir anlamda aracın ve içeriğin katmanlı yapısından hareketle şekillenmiş düşünsel bir süreçtir. Bu süreçte sanat yapıtının ortaya çıkmasını sağlayan en önemli dinamikler, sanatçının dönüştürücü gücü, yapıtın içeriğini oluşturan kavramsal dil ve üretimi sağlayan sanat araçlarının anlatı/kurgu aşamasında ve kendi diliyle sanatçı tarafından dolaşıma sokulmasıdır.Esas olarak rapor çalışması medyanın ya da güncel bir anlatımla değişen yapısıyla ve formuyla yeni medyanın bir ortam olarak sahip olduğu dönüştürücü gücün sosyolojik kuramlar ışığında tespitine dayanır. Yeni Medya 'gerçeği' yeni teknolojik verilerle yeniden üreterek, kurgulayarak ve etkileşim olanağı sağlayarak izleyiciye akışkan bir alan açmıştır. Bu akışkan alan bir göstergeler ağı oluştururken taşıyıcısı olduğu şey en çok şiddet olgusu ve ona maruz kalan kimliklerdir. Maruz kalma durumu ise, Yeni Medya her ne kadar etkileşim (interaktif) olanağı verse de, pasif halde kendisine verilen kodları kullanan ve buna bir anlamda razı edilen izleyici profili olarak açıklanabilir. Bu araştırma kapsamında öncelikle yeni medya, kimlik ve şiddet kavramlarının kuramsal temelleri araştırılmış ve kendi disiplinlerinden örneklerle somutlaşan sanatsal olgular üzerinde çalışılmıştır. Aynı zamanda kavramsal çerçeveyi ortak bir mecrada buluşturan ve çeşitli yollarla üretilmiş sanat pratikleri de rapor kapsamına dahil edilmek suretiyle bu çalışmalar üzerinden açıklanmaya çalışılmıştır.Anahtar kelimeler Yeni Medya, Şiddet, Kimlik, Sanat IDENTITY ISSUE, PHENOMENON OF VIOLENCE AND ITS EFFECTS ON ART PRACTICES AFTER THE 1990sBülent BULDUKErciyes University Fine Art İnstitute Proficiency in Art Work Progress Report, May 2014Supervisior: Prof Nurdan GÖKÇEABSTRACTWith reference to the reversible interaction among diverse disciplines, this study was developed both as a text for proficiency in art and as a research text. In fact, while phenomena of New Media, Identity and Violence constitute the main body of this study, at the same time diverse art practices form the basis for the content of the report study. Dynamics of art and the dimension of production indicate an ideational process shaped by the layered structure of media and content. The most important dynamics, which enable the development of art work, are transformative power of the artist, conceptual language constituting the content of the work, and circulation of productive art tools by the artist through his own language and within the process of narrative/fiction.Essentially, this report study is based on the identification of the transformative power of Media – or to put it in more contemporary language New Media with its changing structure and form with the scope of sociological theories. New Media has opened a fluid space for the audience by reproducing and constructing reality through new technological data and also by providing the opportunity for interaction. While this fluid space forms a web of signifiers, it carries violence and identities exposed to violence the most. The status of being exposed can be defined as the audience profile that passively uses and is persuaded to use the codes transmitted to her, even though the New Media provides opportunities for interplay (interaction).First, in this research theoretical basis of New Media, Identity and Violence are investigated and they are objectified through examples from their own disciplines. At the same time, art practices produced thorough different ways and bringing these subject together on a common ground are also included within the scope of this study. In this way, aforementioned subjects are sought to be explained through these art practices. Key Words:New Media, Violence, Identity, Art
Collections