Cumhuriyet Dönemi Türk tiyatrosunda müzikli oyunlar, tiyatro müziği besteciliği ve bu alanın günümüzdeki durumu üzerine değerlendirmeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Cumhuriyet Dönemi kapsamında Türk tiyatrosunun müzikli oyunlar açısından nasıl bir süreç geçirdiğini ve günümüzdeki durumunu ortaya koymaktır. Bu bağlamda Türk tiyatrosunda dönemler, geleneksel Türk tiyatrosu, Tanzimat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet tiyatrosu başlıklarında ele alınmıştır. Her başlıkta müzikli tiyatro anlayışı, besteciler ve tarihsel süreç incelenmiştir. Araştırmada iki aşamalı olup, birinci aşamada nitel araştırma yöntemlerinden tarihsel doküman analizi, ikinci aşamada ise yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak yürütülmüştür. Görüşme formları alanlarında uzman ve müzikli tiyatro üzerine çalışmaları olan dokuz besteciye uygulanarak, müzikli tiyatronun bugünkü durumuna ilişkin verilere ulaşılmıştır. Görüşmelerde elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle belli başlıklarda ele alınmıştır. Tarihsel doküman analizi ve görüşme yöntemi ile toplanan veriler literatür taraması ile desteklenmiştir.Çalışma sonucunda, Türk tiyatrosunda müzikli oyunlar ile ilgili tarihsel süreç ortaya konulmuş ve günümüzde müzikli tiyatro alanında karşılaşılan problemler bestecilerin görüşleri doğrultusunda tespit edilerek çözüm önerilerinde bulunulmuştur. The present study aims to expose the evolution of Turkish theatre in terms of musicals in the Republican era and its contemporary status. In this respect, periods in Turkish theatre are examined under four main topics in order to comprehend the historical process. Those topics are traditional Turkish theatre, theatre of Tanzimat, theatre of Meşrutiyet, (The Constitutional Monarchy) and theatres in the Republican Era. It is a two-phase study, conducted by historical document analysis as a qualitative research method and structured interview technique. The interview data collected through negotiations with nine composers having studies on musical theatre and expert in their fields are cited. The findings are treated under specific headlines through descriptive analysis. The information collected through historical document analysis and interview technique is supported by a literature review. At the end of the study, the historical process about musical theatre is put forward, and the problems of the field are determined, and offered solutions in accordance with the remarks of the composers.
Collections