Okul yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dil ile öğretmen motivasyonunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dil ile öğretmen motivasyonu arasındaki ilişkinin ve okul yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dil düzeylerinin yüksek olarak algılanmasına etki eden faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmanın nicel kısmında korelasyonel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni, Hatay il merkezinde bulunan 52 ortaokulda 2016–2017 eğitim-öğretim yılında görev yapan olan 1153 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu ortaokullarda çalışan 781 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında `Motivasyonel Dil Ölçeği` ve `Öğretmen Motivasyon Ölçeği` kullanılmıştır. Veriler, kısmi regresyon yöntemiyle SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel sonuçlarına göre, okul yöneticisinin kullandığı motivasyonel dil öğretmen motivasyonunun %27.4'ünü yordamaktadır. Araştırmanın nitel kısmında 15 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla görüşmeler yapılmıştır. Nitel bulgular içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmanın nitel bulguları, okul yöneticilerinin motivasyonel dil kullanımlarının öğretmenler tarafından yüksek düzeyde algılanmasına etki eden faktörlerin aitlik oluşturucu, cesaretlendirici ve yönlendirici dil olmak üzere üç dil edimini bir arada ne şeklinde kullanabildiklerini ortaya koymaktadır. Yöneticilerinin motivasyonel dil düzeylerinin yüksek algılandığı okullarda sadece yöneticiden öğretmenlere değil, öğretmenlerden de yöneticilere doğru bir iletişim söz konusudur.Anahtar Kelimeler: Motivasyonel dil, motivasyon, okul yöneticisi, öğretmen The purpose of this research is to determine the relationship between school administrators' motivational language and teacher's motivation, and leading factors of higly perceived motivational language used by school administrators. In the quantity part of this research, a correlational design was used. The population of this study consists of 1153 teachers working in the 52 middle schools in Hatay City center in 2016-2017 academic year. The sample of this study consists of 781 teachers working in these schools. Data was collected by `Motivational Language Scale` and `Teacher Motivation Scale`. The quantative data was analysed by applying partial regression method using SPSS. According to the quantative results, motivational language used by school administrators predicts 27.4% of teacher's motivation. Besides, 15 teachers were interviewed through a semi-structured interview form. Qualitative findings were analyzed through content analysis method. Also, qualitative findings of this study reveal the leading factors of highly perceived motivational language used by school administrators who are in what ways school administrators are able to use all three components of motivational language which are directing-giving, empathetic and meaning-making effectively together. In schools where the motivational language level used by school administrators is perceived highly, the communication occurs not only from school administrators to teachers but also from teacher to school administrators.
Collections