İngilizce öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kullanım durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin FATİH Projesi'nin bileşenlerinden biri olan Eğitim Bilişim Ağı'nı (EBA) kullanım durumlarının incelenmesini amaçlamıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama deseni tercih edilmiştir. Çalışmada Karabük il merkezinde ve Safranbolu ilçesinde proje kapsamında donanım ve yazılım kurulumu tamamlanmış 50 okulda görev yapan 105 İngilizce öğretmenine anket uygulanmıştır. Anket uygulanan öğretmenlerden gönüllülük esasına göre seçilen 8 kişi ile de yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre İngilizce öğretmenleri etkileşimli tahtayı belirli sıklıklarla kullanırken EBA'yı kullanma sıklıkları istenen düzeyin altındadır. EBA'yı en çok içerik sağlamak için kullanan İngilizce öğretmenleri, EBA'da içerik geliştirmemekte ve paylaşmamaktadır. İngilizce öğretmenlerinin EBA'ya karşı olumlu tutum geliştirdikleri ve EBA kullanım öz-yeterliklerinin de iyi düzeyde olduğu çalışmada ulaşılan sonuçlar arasındadır. Öğretmenler EBA'da bulunan ders içeriklerini ise sayıca yeterli fakat verimsiz olarak değerlendirmekte ve EBA'da daha kaliteli içeriklerin bulunmasını beklemektedirler. The aim of this study was to analyse ELT teachers' usage of Educational Informatics Network (EBA) from one of the components of FATİH Project. In the study, descriptive survey model was preferred from the quantitative research designs. A questionnaire was applied to 105 English teachers working in 50 schools where hardware and software installation was completed within the scope of the project in the centre of Karabuk and Safranbolu. Semi-structured interviews were also conducted with 8 volunteer teachers selected from the surveyed teachers. Statistical analysis and content analysis were conducted to analyse the data obtained in the research. According to the results obtained from the research, although the ELT teachers use the interactive whiteboard with certain frequency, the frequency of the teachers' usage of EBA is below the desired level. ELT teachers use EBA mostly to provide content whereas they do not create and share content in EBA. The results of the study show that ELT teachers have developed positive attitudes towards EBA and their self-efficacy on using EBA is at a satisfactory level. Teachers evaluate the course content in EBA as numerically sufficient but inefficient and they are expecting better quality content in EBA.
Collections