4MAT öğretim modelinin ilkokul 4. sınıf İngilizce dersi öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile sınıftaki tüm öğrencilerin öğrenme stillerine uygun olarak öğrenme öğretme ortamları sunan 4MAT öğretim modelinin ilkokul 4. sınıf İngilizce dersinde öğrenci başarısı üzerine etkisi ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İlkokul 4. Sınıf İngilizce öğretim programında bulunan `Cartoon Characters, `My Day` ve `Doing Experiment` ünitelerindeki etkinlikler 4MAT öğretim modeline uygun olarak düzenlenmiştir ve 4MAT öğretim modelinin öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir. 4MAT öğretim modelinin akademik başarıya etkisi ön test son test kontrol gruplu zayıf deneysel yöntem kullanılarak araştırılmıştır.Bu araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ilindeki bir devlet okulunda uygulanmıştır. Deney grubunda 17 erkek 13 kız, kontrol grubunda 16 erkek 14 kız olmak üzere toplam öğrenci sayısı ise 60'tır. Deney grubu olarak seçilen öğrencilere 4MAT öğretim modeline dayalı İngilizce öğretimi gerçekleşmiştir. Kontrol grubuna ise ilkokul 4. sınıf öğretim programında yer alan etkinliklerle doğrultusunda öğretim gerçekleşmiştir. Uygulama deney ve kontrol gruplarına 12 hafta 24 ders saati olarak uygulanmıştır. Araştırmacı, Eğitim Programları ve Öğretim alanının uzmanı ile iki İngilizce öğretmeninin görüşlerini alarak hazırladığı başarı testini deney ve kontrol grubundaki öğrencilere öğretimden önce ve sonra uygulamıştır. Araştırma sonucunda 4MAT öğretim modeline uygun olarak öğretim yapılan deney grubu öğrencilerinin daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya derinlik katmak için deney grubu öğrencilerinin 4MAT öğretim modeli ile ilgili görüşleri alınmıştır.Öğrencilerin verdikleri cevaplar doğrultusunda İngilizce dersine dair olumlu his geliştirdikleri ve uygulamadan memnun kaldıkları sonucuna ulaşılmıştır. This study aims at finding out the effect of 4MAT teaching model, which provides learning teaching environments in accordance with learning styles of all students in the classroom, on student success in the 4th grade English course of primary school. For this purpose, the activities in `Cartoon Characters`, `My Day` and `Doing Experiment` units of the English Curriculum for the 4th grade primary school were organized according to the 4MAT teaching model and the effect of the 4MAT teaching model on student success was investigated. The effect of 4MAT teaching model on academic achievement was investigated using weak experimental method with pre-test and post-test control group. The research was implemented in a public school in Gaziantep city in 2016-2017 academic year. The total number of students is 60 as 17 boys and 13 girls in the experimental group, and 16 boys and 14 girls in the control group. The students selected as the experimental group were trained by activities based on the 4MAT teaching model. The students selected as the control group were trained by the activities included in the 4th grade primary school curriculum.The application was implemented to the experimental and control groups for 12 weeks as 24 lesson hours. The achievement test prepared by the researcher with the expert opinion of the Curriculum and Instruction field and the opinions of the two English teachers was applied to the students in the experimental and control groups. The achievement test was applied to groups before trainings and after trainings. The result of the research indicated that the experiment group students were trained by activities in accordance with 4MAT teaching model were more successful. In order to add depth to the research, the students of the experimental group were asked about the 4MAT teaching model. The answers given by the students reached the conclusion that they developed a positive attitude towards the English lesson and were satisfied with the application.
Collections