Müzik öğretmenlerinin okullardaki sosyal sermaye algısının iş doyumlarıyla ilişkisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, eğitim kurumlarında görev yapan müzik öğretmenlerinin algıladıkları sosyal sermaye düzeyi ile iş doyumları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile şekillenmiştir. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Gaziantep ilinde görev yapmakta olan (ilköğretim, ortaöğretim ve lise) 268 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Nicel araştırmada evreni temsil etmek için 151 müzik öğretmeni örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Sosyal Sermaye Ölçeği` ve `İş Doyumu Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma için toplanan veriler, parametrik testlerden t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way Anova), non-parametrik testlerden Kruskal Wallis H Testi uygulanmış, ağırlıklı ortalama ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Ayrıca derinlemesine inceleme yapabilmek için 20 öğretmen ile yüz yüze görüşme yapılmış ve elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, müzik öğretmenlerinin sosyal sermaye algıları ile iş doyumu düzeyleri arasında istatiksel açıdan pozitif, anlamlı düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca, katılımcılar branşların bilgi paylaşımları, zümreler arası iletişimi artırmaya, adalet, güven, aidiyet duyguları sosyal ortamlarla etkinliklerle desteklenmesi ve fiziksel olanakların arttırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Sermaye, İş doyumu, Eğitim kurumu, Müzik Öğretmeni The aim of this research is toreveal the relationship between the levels of social capital perceived by the music teachers in educational institutions and job satisfaction. There search takes shape a screening model of quantitative research methods. The scope of research composes of 268 music teachers who works in Gaziantep province in 2015-2016. The sample of theresearch is selected 151 music teachers. `Social Capital Scale` and `Job Satis faction Scale` areused as data collections tools in the survey. The data has collected for the study, t-test and one-way ANOVA parametric tests, Kruskal Wallis H test non-parametric tests are applied and weighted mean and Standard deviations are calculated. Moreover to be able to investigate profoundly 20 teachers were interviewed and the qualitative data which was collected was analyzed with the help of content analysis method.According to the results of the research, there is a significant correlation determined among music teacher's perception social capital and level of job satisfaction. Moreover, participants are made suggestions for sharing of information, increasing communication among groups, supporting sense of justice, reliance and belonging in social activities and making physical facilities increase.Keywords: Social Capital, Job Satisfaction, Educational Institution, Music Teacher
Collections