Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü öğrencilerinin çalgı çalışma motivasyonlarını etkileyen unsurlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde geç yaşlarda başlayan müzik eğitimi, gerek eğitim fakültelerinin gerekse güzel sanatlar fakültelerinin ilgili bölümlerinde çözüm bekleyen bazı sorunlarla birlikte yürümektedir. Bu sorunlara en etkili çözümler, her ne kadar ülkenin sanat eğitimi politikalarını güncelleyerek bulunabilecek olsa da mevcut duruma yönelik olarak birtakım iyileştirme çalışmalarının yapılması, müzik eğitimcilerinin üzerine düşen bir sorumluluktur. Çalışma, bu amaçla, Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü'nde öğrenim gören öğrencilerin, çalgı çalışma motivasyonlarında etkili olan unsurları belirlemeye yönelik bir durum çalışması olarak planlanmıştır. Erciyes Üniversitesi ile sınırlı olan ve betimsel bir yaklaşımla yürütülen bu araştırmada, son sınıf öğrencilerinden oluşan 20 kişi ile görüşme yapılmış ve her görüşme ortalama 25 dakika sürmüştür. Görüşmelerde, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin dikte edilmesinin ardından, içerik analizleri yapılarak, öğrencilerin çalışma motivasyonlarını olumlu ve olumsuz yönde etkileyen sebepler belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin çalgı çalışma motivasyonlarını etkileyen unsurların; çalgı seçimleri, sağlık sebepleri, çalışma ortamının fiziksel yeterliği, sosyal dönütler, sınav dönütleri, eğitimci vasıfları, eğitim sistemi, ekonomik durum, üst düzey icracılar, duyuşsal etkenler, mesleki hedef ve çalışma alışkanlıklarına yönelik tutumlar çerçevesinde biçimlendiği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Müzik eğitimi, Çalgı eğitimi, Motivasyon. The music education starts at later ages carries out in cooperation with some problems waiting solution at related departments of both education faculities and fine arts faculities. Although the most effective solutions of these problems can be found by updating art education policies, it is a responsibility of music educators to make a set of improvements of present situation. For this purpose, this study is planned as a situational study to determine the effects that affect the motivation of practising a musical instrument of the students study at music department of fine arts faculity. In this research conducted with descriptive approach and restricted to Erciyes University, an interview has been made with 20 final year students and every interview takes approximately 25 minutes. In these interviews half structured interview form used. After dictating of data, by making content analysis, the positive and negative reasons affect the motivation of the students determined. As a result of study, the effects that affect the motivation of practising a musical instrument of the students are determined by the musical instrument choice of the students, health reasons, the physical adequacy of work environment, social feedbacks, examination feedbacks, the qualifications of the educators, system of education, economical situation, high level executors, affective components, professional goal and the attitudes of study habits. Key Words: Music Education, Instrumental Education, Motivation.
Collections