Okul öncesi öğretmenlerinin resimli çocuk kitaplarına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin resimli çocuk kitaplarına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak ve bu görüşler doğrultusunda öneriler sunmak amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel bir araştırma olup, veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Gaziantep ilinde özel anaokullarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 9 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu ile okul öncesi öğretmenlerinin cevaplarından elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan analizler neticesinde, öğretmenlerin tercih ettikleri kitaplar, resimli çocuk kitaplarıyla yaptıkları etkinlikler, çocukların kitap tercihleri ve sınıf kütüphaneleri hakkında önemli sonuçlar ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin; en çok resimli kitap kullanmayı tercih ettikleri, çoğunun bir sınıf kütüphanesine sahip olmadıkları, büyük çoğunluğunun kitap seçerken yazar ve yayınevi tercihi olmadığı ve en çok soru sorma etkinlikleri gerçekleştirdikleri görülmüştür. Ayrıca çocuklarında kitap seçiminde öğretmenlerle aynı görüşlere sahip oldukları ve onlarında en çok resimli çocuk kitaplarını tercih ettikleri görülmüştür.Anahtar sözcükler: Çocuk edebiyatı, resimli çocuk kitapları, okul öncesi öğretmenleri In this research, it was aimed to reveal the opinions of preschool teachers about the children's picture books and to submit proposals in the light of these opinions. This research is qualitative research and semi-structured interview technique was applied. The study group was constituted of 20 preschool teachers working in private preschools in the province of Gaziantep in the academic year of 2014-2015. As the data collection tool of the research a semi-structured interview form consisting of 9 questions was applied. The data obtained by the interview forms of preschool teachers were evaluated using the content analysis method. As a result of the analyses, some significant results about the activities the teachers have made with books, children's and teachers' book preferences and classroom libraries has been deduced. According to the results of the research; most of the teachers; prefer to use picture books, do not have a classroom library and the vast majority of them do not prefer authors and publishing houses when choosing children books. In addition, preschool teachers prefer to use questioning activities during the class. It has also been observed that children have the same opinions with teachers while choosing books; they both prefer children's books.Key Words: Children's literature, children's picture books, preschool teachers
Collections