Show simple item record

dc.contributor.advisorBindak, Recep
dc.contributor.authorŞahin, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-07T10:04:06Z
dc.date.available2020-12-07T10:04:06Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128466
dc.description.abstractSon yıllarda gerek uluslararası PISA TIMSS gibi sınavlarda gerekse MEB matematik öğretim programında üzerinde dolaylı da olsa hakkında vurgu yapılan bir konu da sayı duyusudur. Bir kişinin sayı duyusu o kişinin sayı ve işlemlerle ilgili genel anlayışını ifade eder ve bu anlayış onun matematiksel yargılar yapmak ve sayıları, işlemleri yönetmek için kullanışlı stratejiler geliştirme, esnek yollar kullanma yeteneği ve eğilimini de içerir. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin sayı duyuları ile aritmetik temporal test başarıları incelenmiştir. Çalışma grubunu Gaziantep ilinde farklı semtlerde yer alan 6 farklı ortaokulda rastgele belirlenen şubelerde öğrenim gören 561 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak sayı duyusu testi ve aritmetik temporal test (ATT) kullanılmıştır. Verilerin analizinde t test, ANOVA, korelasyon ve regresyon teknikleri uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin cinsiyet değişkenine göre ATT puanları arasında ve sayı duyusu puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunamamıştır. Sınıf düzeyinde ise sadece 8.sınıflarda erkekler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Sınıf seviyesi yükseldikçe ATT puanları ve sayı duyusu puanlarının da yükseldiği belirlenmiştir. ATT Puanları ile sayı duyusu puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında ATT puanlarının sayı duyusu puanlarını anlamlı ve pozitif yönde yordadığı görülmüştür. Okul dışında özel kurs alan (etüt, özel ders vb.) öğrencilerin hem ATT hem de sayı duyusu puanlarının diğerlerine göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bir başka bulguya göre anne eğitim düzeyi görece yüksek olan öğrencilerin hem ATT puan ortalamaları hem de sayı duyusu puan ortalamaları daha yüksektir.
dc.description.abstractIn recent years, number sense issue is at the forefront on both the international educational assesament programme such as PISA TIMSS examinations, and on the MEB mathematics curriculum indirectly. One's number sense refers to the general understanding of that person's number and operations, and this understanding includes his ability to make mathematical judgments and develop useful strategies for managing numbers, operations, and the ability to use flexible ways. In this study, the numer sense of middle school students and arithmetic temporal test successes were examined. The study group consists of 561 students who study at branches randomly selected in four secondary schools located in different districts of Gaziantep province. Numbe sense test and arithmetic temporal test were used as data collection tools. The data were analysed using t test, anova correlation techniques. According to findings, there was no statistically significant difference between the ATT scores, also number sense scores of the students according to the gender variable. At grade level, there was a significant difference in favor of males only in 8th grade. It was determined that ATT scores and number sense scores increased as the grade level increased. When the relationship between ATT scores and number sense scores were examined, it was seen that ATT scores predicted number sense scores significantly and positively. It was determined that both ATT and number sense scores of the students who took private courses (study center, coaching, etc.) outside the school, were higher than others. According to another finding, the students who have a relatively high level of maternal education have higher mean scores on both ATT scores and number sense scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 6-8.sınıf öğrencilerinde aritmetik performans ile sayı duyusu arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between arithmetic performance and number sense thoughts in 6-8 years in middle school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-01
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmArithmetic
dc.subject.ytmNumber sense
dc.identifier.yokid10225077
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534509
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess