Suriyeli ve Türk öğrencilerin İngilizce öğretimine ilişkin yaklaşımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 9. sınıfa devam eden Türk ve Türkiye'de yaşamakta olan Suriyeli öğrencilerin İngilizceye olan tutumlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesidir. Çalışmada karma desen modeli kullanılmıştır, nicel boyutunda ölçme aracı olarak `İngilizce Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği`, nitel boyutunda ise katılımcı görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Gaziantep Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerinde öğrenim görmekte olan 9. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Tutum ölçeğinin analizinde t-test, ANOVA uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, Suriyeli öğrencilerde cinsiyete, aile ortalama gelirlerine, İngilizce öğrenme yılı, başarı algıları, babanın eğitim durumuna ve annenin eğitim durumuna göre farklılaşma olmuştur. Suriyeli öğrencilerde kız öğrenciler, 6 yıl İngilizce öğrenenler, kendilerini çok başarılı olarak algılayanlar, babaları ilkokul mezunu olanların, anneleri ilkokul ve üniversite mezunu olanların tutumları daha olumlu iken, ailelerinin aylık geliri 801-1000TL olan öğrencilerin tutumları daha düşüktür. Türk öğrencilerin de ise cinsiyete, aile ortalama gelirlerine, başarı algıları ve babanın eğitim durumuna göre farklılaşma olmuştur. Kız öğrencilerin, ailelerinin aylık geliri 801-1000 TL olanların, babaları üniversite mezunu olanların tutumları daha olumlu iken kendilerini başarısız olarak algılayanlar daha olumsuz tutuma sahiplerdir. Nitel analiz sonuçlarına göre de sorun olarak öğretmen yetersizliği, konuşma eksikliği, ders saati yetersizliği ve önemsememe ön plana çıkmıştır. Öğrenme nedeninde sevme, dil öğrenme ve iletişim, gelecekte kullanım görüşünde ise sosyalleşme, mesleki gereklilik, seyahat ifade edilmiştir. Çözüm önerileri bağlamında öğretmen niteliği, görsel malzeme kullanımı ve ilgilenilme, iletişimsel yenilik temasında ise teknolojik araç kullanımı, görsellik ve kaynak temini önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: İngilizce Öğrenimi, Tutum, Türk öğrenciler, Suriyeli Öğrenciler, Lise The aim of this study is to investigate and compare the attitudes of 9th grade Turkish and Syrian students, who are living in Turkey, towards English. In this study, a mixed research method was used, and in the qualitative research `Attitude Scale towards English` was used as the data collecting tool and participatory form was used for quantitative research. The study was conducted in the schools at Sehitkamil and Sahinbey district in Gaziantep for 9th grade students. In this study, data were obtained from 587 students. In the analysis of attitude scale, t-test and ANOVA was used. At the end of the study, for Syrian students case, there was a significant difference was found at the level of gender, family average income, English learning year, perceptions of achievement, education level of father and education level of mother. At the same time, for Turkish students there was a significant difference was found at the level of gender, family average incomes, perceptions of achievement and education of father. According to the quantitative results of analysis, the problem was lack of teachers, lack of speech, lack of lecture hours, and neglect. The reason for learning was in terms of language learning, liking and communication, also for future use socialization, professional requirement and travel. According to the research results it was suggested that teacher qualification, use of visual materials and interest, and technological communication, visualization and resource provision in the communication theme are necessary.Keywords: Learning English, Attitude, Turkish Students, Syrian Students, High School
Collections