Antonio vivaldi rv522 op.3 no.8 la minör ikili keman konçertosu`nun form analizi ve icra teknikleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ANTONİO VİVALDİ RV522 OP.3 NO.8 LA MİNÖR İKİLİ KEMAN KONÇERTOSU'NUN FORM ANALİZİ VE İCRA TEKNİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİFikret ERENErciyes Üniversitesi, Güzel Sanatlar EnstitüsüYüksek Lisans Tezi Temmuz 2019Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Faruk YILDIRIMÖZETÇalışmanın ana konusu olan Op.3 No.8 La Minör İkili Keman Konçertosu, Antonio Vivaldi'nin L'estro Armonico defterinin en önemli konçertolarından biridir. Ritornello formunda bestelenmiş olan bu eser aynı zamanda orkestra repertuvarlarının ve küçük oda müziği orkestralarının vazgeçilmez konçertolarındadır. İrili ufaklı pek çok orkestra bu eseri yorumlamıştır. Özellikle iki solistli bir konçerto olması sebebi ile sadece orkestranın değil aynı zamanda her iki keman solistinin de ön planda olduğu ve birbirleri ile hem yarışırcasına hem de son derece uyumlu olunması gereken bir konçertodur. Bu uyumun yakalanması ve nitelikli müziğin ortaya çıkması için eser seslendirilirken, hem iki solist kemanın birbiri ile uyumlu olması hem de orkestranın bu uyuma doğru eşlik etmesi gereklidir. Bu uyumun sağlanabilmesi açısından çalışmada, eserin icrasına yönelik detaylı analiz ve incelemeler yapılmış olup edinilen bilgiler ve ulaşılan sonuçlar ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Ritornello, Form, Konçerto, Antonio Vivaldi THE ANALYSIS OF ANTONIO VIVALDI RV 522 OP. 3 NO. 8 A MOLL DOUBLE VIOLIN CONCERTO FROM THE PERSPECTIVE OF ANALYSIS AND PERFORMANCE TECHNIQUESFikret ERENErciyes University, Graduate School of Fine ArtsMaster Thesis July 2019Supervisor: Dr. ABSTRACTThe main subject of this study, Op. 3 No.8 Double Violin Concerto in A Minor is one of the most important concertos of Antonio Vivaldi's book ''L'estro Armonico''. Besides this, it is one of the irreplaceable concertos of orchestra repertoire and chamber orchestra. Many orchestras render this work. Especially it is important for the reason that, it consists of two soloists in a concerto and this is not only necessary for catching the harmony with the orchestra but also both of the violin soloists should catch the perfect harmony with one another. To have this harmony and to create the good quality music, both the two soloists should have the euphony with each other and the orchestra should accompany them with the same euphony during the time of the performance. This study shows the detailed analysis and research of the performance of the work to acquire the harmony and conclude the final information about the topic.Key words: Ritornello, Form, Concerto, Antonio Vivaldi
Collections