Türkiye ve Singapur okul öncesi eğitim programlarının temel prensiplerinin ve matematiksel içeriklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde Türkiye ve Singapur okul öncesi eğitim programlarının temel prensipleri ve matematiksel içerikleri incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Bu amaçla gerçekleştirilen araştırmada yöntem olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Verileri toplamak için 2019'da yürürlükte olan 2013 Türkiye Okul Öncesi Eğitim Programı ve 2013 Türkiye Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabı ile 2012 Singapur Okul Öncesi Müfredatı ve 2012 Singapur Okul Öncesi Eğitim Programı Aritmetik Kılavuzu incelenmiştir. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgularla Türkiye ve Singapur okul öncesi eğitim programının genel yapısı ve temel prensipleri karşılaştırıldığında amaçlar bakımından benzer özellikler göstermekle birlikte; TOEP gelişimsel alanlar üzerine kurulurken, SOEP öğrenme alanları üzerine kurulmuştur ve bu öğrenme alanlarına göre 6 farklı kılavuz hazırlamıştır. Bu kılavuzlardan aritmetik kılavuzu matematik öğretimine yönelik öğrenme hedefleri, stratejiler, öğrenme ortamını düzenleme ile gözlem ve değerlendirme bölümlerinden oluşmaktadır. TOEP, SOEP'e göre içeriğinin açıklayıcı olması bakımından zayıf kalmıştır. Ayrıca SOEP kendisini oluşturan teoriler ve prensipleri paylaşarak öğretmenlerin kolayca bu teoriler ve prensipler üzerine araştırma yapmalarını sağlamaktadır. TOEP'te matematik öğretimine dair stratejilerin nasıl uygulanacağını belirten açıklamalara yer vermesi, öğretmenlerin matematik öğretimini uygulamasını kolaylaştıracaktır. Bu çalışma her iki ülkenin okul öncesi matematik müfredatlarını karşılaştırıp farklılıkları ortaya koyduğundan, TOEP'in ilgililer ve geliştiriciler tarafından daha kullanışlı ve faydalı hale getirilmesine yardımcı olacaktır. In this thesis, the basic principles and mathematical content of Turkey and Singapore pre-school education programs are examined and compared. In this study, document analysis was used as a method. To collect the data, used at 2019 the 2013 Turkey Preschool Education Program and 2013 Turkey Preschool Education Program Activity Book and 2012 Singapore Preschool Curriculum Framework and 2012 Singapore Preschool Education Arithmetic Guide were examined. Content analysis method was used in data analysis. From the findings obtained in that studying when compared with the general structure and the basic principles of preschool education in Turkey and Singapore, although they have similarities in terms of objectives; TOEP is built on development areas; however SOEP is based on learning areas and 6 different guidelines are preponed by using these learning areas. The arithmetic guide of these guidelines consists of learning objectives, strategies, learning environment regulation and observation and evaluation sections for teaching mathematics. According to SOEP, TOEP was weak in terms of its content. In addition, SOEP shares the principles and theories that make it possible for teachers to easily research these theories and principles. Having explanations on how to implement strategies for teaching mathematics in TOEP will facilitate teachers' mathematics teaching. This study will compare the pre-school mathematics curricula of both countries, and will help to make the TOEP more useful and useful by those concerned and developers.
Collections