Ortaokul öğrencilerine yönelik geometri kaygı ölçeğinin geliştirilmesi ve geometri kaygısının bazı değişkenlere göre yordanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin geometri kaygılarının yordayıcılarını incelemektir. Bu amaçla ortaokul öğrencilerine yönelik geometri kaygı ölçeği geliştirilmiş ve geliştirilen bu ölçme aracı kullanılarak geometri kaygısının yordayıcıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma Hatay ilinde ortaokul öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. İki aşamada toplanan veriler, biri 225 diğeri 517 öğrenciden oluşan aynı eğitim seviyesindeki iki farklı çalışma grubundan elde edilmiştir. Çalışmanın birinci aşamasında geometri kaygı ölçeğinin güvenirlik-geçerlilik kanıtları sunulmuştur. Çalışmanın ikinci aşamasında; bağımlı değişken geometri kaygısı ve bağımsız değişkenler okula bağlılık, cinsiyet, ebeveyn eğitim durumu, okul öncesi eğitim, akademik başarı olmak üzere çoklu lineer regresyon modeli incelenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre cinsiyet, okula bağlılık, genel akademik başarı, sınıf seviyesi ve derse ilgi ortaokul öğrencilerinin geometri kaygılarının anlamlı yordayıcıları olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Geometri kaygı ölçeği, geometri kaygısı, geometri kaygısının yordayıcıları The purpose of this study is to examine the predictors of geometric anxiety of secondary school students. For this purpose, geometry anxiety scale for middle school students was developed and it was used to determine the predictors of geometry anxiety. The study was carried out in the province of Hatay. Scale was used as a data collection tool. Data collected in two steps were obtained from two different working groups of the same education level, one of which was composed of 225 students and the other 517 respectivelly. Evidence of reliability-validity of the geometry anxiety scale is presented at the first stage of the study. In the second stage of the study; multiple linear regression model including dependency variable as geometry anxiety and independent variables as school devotion, gender, parental education status, preschool education and academic achievement were investigated. According to the findings of the study, gender, school devotion, general academic achievement, grade level, and interest in class were found to be significant predictors of the geometric concerns of secondary school students.Keywords: Geometry anxiety scale, geometry anxiety, predictors of geometry anxiety
Collections