Video destekli özdeğerlendirme etkinliklerinin öğrencilerin hazırlıklı konuşma becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, video destekli özdeğerlendirme etkinliklerinin öğrencilerin hazırlıklı konuşma becerisine etkisini belirlemek amacıyla 7. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılının ikinci döneminde Gaziantep ili Şahinbey ilçesinde bulunan Hürriyet Ortaokulu'nun 7. sınıflarına devam eden 60 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deney grubunu 18 kız, 12 erkek olmak üzere toplam 30 öğrenci; kontrol gurubunu ise 17 kız, 13 erkek olmak üzere toplam 30 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın uygulama bölümünde deney ve kontrol grubuna 8 hafta boyunca, hazırlıklı konuşma becerisi uygulaması yapılmış, deney grubunda konuşmacı olan bireylerin hazırlıklı konuşmaları videoya kaydedilmiş ve deney grubu öğrencilerine videolar teslim edilmiştir. Deney grubu videoları izledikten sonra konuşma becerisine yönelik özdeğerlendirme formuyla haftalık özdeğerlendirmelerini yapmışlardır. Kontrol grubu ise uygulama için belirlenen hazırlıklı konuşma becerisi konularını sunmuş, bireyler öğretmen tarafından geleneksel yöntem (öğretmen dönütü) ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler üzerinde Wilcoxon işaretli sıralar ve Mann Whitney U testi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan biri, video destekli özdeğerlendirme etkinliklerinin öğrencilerin hazırlıklı konuşma becerisi üzerinde etkili olduğu yönündedir. Araştırmadan elde edilen bir diğer sonuç, geleneksel yöntemle yapılan değerlendirmelerin öğrencilerin hazırlıklı konuşma becerisini geliştirmede olumlu bir katkısının olmadığını ortaya koymaktadır. This resarch was performed with 7th grade students to define video supported self assessment activities effects to prepared speech skills of the students. In resarch, pretest-posttest applied quasi-experimental design was used. This resarch was performed with 60, 7th grade pupils of Hürriyet Secondry School, which was in Gaziantep-Şahinbey, in 2014-2015 academic year second semester. Experimental group was consisted of 18 femals, 12 males; control group was consisted of 17 femals, 13 males and total was 30 pupils. In practice part of the resarch; prepared speech skill practising was done to experimental and control group, in experimental group prepared speeches of persons were recorded and video were delivered to experimental group. After watching videoes, experimental group did weekly self-assessments with the self-assessment form of speech skill. Control group presented the subjects of prepared speech skill which was determined for the practising. Persons were assessed with traditional method (teacher feedback) by the instructor. On these datas, Wilcoxon matched pairs signed rank test and Mann Whitney U test were implemented. According to findings of this resarch; video supported self assessment activities are effective on prepared speech skills of the students' and also traditional method assessments don't have a positive contribution on improving students' prepared speech skill.
Collections