11 - 13 yaş grubu bireylerde temel cimnastik hareketlerinin sosyal yetkinlik beklentisi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 11-13 Yaş grubu Bireylerde Temel Cimnastik Hareketlerinin Sosyal Yetkinlik Beklentisi Üzerine Etkisi Bu çalışma, 11-13 yaş grubu bireylerde temel cimnastik hareketlerinin » sosyal yetkinlik beklentileri üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, Meryem Abdurrahim Gizer ilköğretim Okulundan, beden eğitimi dersleri dışında, herhangi bir spor branşıyla düzenli olarak uğraşmayan 20 öğrenci kontrol, temel cimnastik çalışmasına katılan deney grubunu oluşturan 20 öğrenci olmak üzere toplam 40 öğrenci dahil edilmiştir. 10 kız, 10 erkekten oluşturulan deney grubuna, üç ay süresince haftada iki gün 90'ar dakikalık temel cimnastik çalışması yaptırılmıştır. Kontrol grubundaki 10 kız 10 erkek öğrenci çalışmaya alınmamıştır. Öğrencilere, çalışma başlangıcından önce ve sonra 27 sorudan oluşan Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca, sosyo ekonomik ve kişisel bilgi formu verilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler (SPSS 10.0 paket programında); parametrik ve non-parametrik testler kullanılarak analiz edilmiştir. İlişkisiz iki gruptan elde edilen verilerin analizinde t-testi ve Mann-Whitney U testi, ilişkisiz üç ve daha fazla grubun karşılaştırılmasında Kruskall Wallis testi, ilişkili ölçümlerin analizinde ise Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Bütün testlerde anlamlılık düzeyi p<0.05, güvenirlik aralığı %95 olarak kabul edilmiştir. Deney grubunun yaş 1235±5.049 yıl, boy uzunluğu 1.47±5.12cm., vücut ağırlığı ortalaması 35.95±3.05 kg. olarak, kontrol grubunun yaş 12.45±0.51 yıl, boy uzunluğu, 1.48±6.92 cm., vücut ağırlığı ortalaması, 37 35±3.19 kg olarak tespit edilmiştir. Deney grubunun son-test SYBÖ puanlan aritmetik ortalamaları, ön-test puanlarından yüksek çıkarak, deney grubu lehine anlamlı iken (P=0.01), kontrol grubunda ön-test SYBÖ puanları aritmetik ortalamaları ile son-test SYBÖ puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılığa rastlanmamıştır(P>0.05). Deney grubunun ön-test, son-test SYBÖ puanları aritmetik ortalamaları farkı ile kontrol grubunun ön-test, son-test SYBÖ puanları aritmetik ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur (F=0.03). Deney ve kontrol grubunun ön-test ve son-test SYBÖ puanlan aritmetik ortalamalarının cinsiyetlere, yaş ortalamalarına, sosyo-ekonomik düzeylerine göre karşılaştırılması yapıldığında, istatistiksel açıdan anlamlı farklılığa rastlanmamıştır (P>0.05). Sonuç olarak, üç ay süresince deney grubuna uygulanan temel cimnastik çalışmalarının, 11-13 yaş grubu bireylerin, sosyal yetkinlik beklentilerini arttırmada etken bir faktör olduğu söylenebilir. Anahtar Sözcükler: Sosyal Yetkinlik Beklentisi ölçeği, Temel Cimnastik Çalışması. VHl ABSTRACT The Effects of Basic Gymnastics Movements on Social Self-Efficacy on 11-13 Age Group Individuals. This study was conducted to identify to what extent basic gymnastics movements effects on 11-13 age group individuals, social self-efficacy. A total of 40 students, 20 for control and 20 for experimental group, were chosen from Meryem Abdurrahim Gizer Primary School These 40 students do not regularly involve any sports activities, except physical education classes. The experimental group, consisting of 10 mate, 10 female student, was trained twice a week 90 minutes each for three months. Control group students, 10 male and 10 female, were excluded from training. Social Self-efficacy Scale, consisting of 27 questions, were given to all students before and after the study. Abo, to get socio-economic and demographicinformation from students, a form was distributed to all students. Mann-Whitney, Kruskall Wallis, Wilcoxon t-test for variance analysis and Chi square tests were used to see the differences between the groups with using SPSS(version 10) statistical analysis of the data. In all statistical tests, the level of significance and the confidence level were accepted asa`p<0.05` and `95%`, respectively. The average age of experimental group was 1235±0.49 years, height 1.4715.12 cm., weight 35.95±3.05 kg; as for the control group this was 12.45±0.51 years for age, 1.48±6.92 cm. for height, 3735+3.19 for weight. While the post-test results of experimental group are significant (p=0.01) than the pre-test results. There has been no significant changes between the pre and post-test results of the control group(p>0.05). There has been significant difference between the means of the pre-and post-tests of the experimental group and pre and the post-tests of the control group (p=0.03). Additionally, there has been no statistically significant differences between the pre-and post test of the experimental and control groups considering their gender, ages and socio- economic levels (p>0.05). As a result it is possible to conclude that basic gymnastic movements that has been applied for three months on 11-13 years old individuals has been an effective factor to increase their social self-efficacy. Key Words: Basic Gymnastics Movements, Social Self-Efficacy Scale, IX
Collections