Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin spor ve spora katılımın sosyalleşmeyle ilişkisi üzerine görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Spor Ve Spora Katılımın Sosyalleşmeyle İlişkisi Üzerine Görüşleri Bu çalışmada, sporun sosyolojik boyutlarının bireylerin gelişimine, eğitimine ve sosyalleşmelerine olan etkileri incelenmiştir. Böylelikle, üniversite öğrencilerin spor ve spora katılım ile sosyalleşme ilişkisi üzerine görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırma evreni Çukurova Üniversitesi öğrencilerini kapsamaktadır. Öğrencilerin bölüm, öğrenim şekli ve cinsiyet bakımından evrende temsil ettikleri yüzdelik değerler hesaplanmış ve Bayesgil yaklaşımıyla büyüklüğü 384 olarak tespit edilen örnekleme uyarlanmıştır. Böylelikle evrenin tutarlı şekilde temsil edilmesi sağlamıştır. Yüz yüze uygulanan anketlerden derlenen verilerin sayısal olarak özetlenmesinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Sporun sosyalleşme sürecindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla birtakım hipotezler oluşturularak bunların geçerlilikleri uygulanan istatistiksel testlerle araştırılmıştır. Analiz sonuçları, aile teşviki olmasa dahi öğrencilerin spora olan ilgilenim düzeylerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Sporun bir sosyalleşme aracı olarak algılanması cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Bir diğer dikkat çekici bulgu da, öğrencilerin sporun sosyalleşmeye olumlu etkilerinin bilincinde oldukları, fakat çoğunluğun sosyalleşme amacıyla spor yapmadığıdır. Anahtar Sözcükler: Sosyalleşme, Spor ve toplum, Üniversite öğrencileri vi The Sentiments of Çukurova University Students On Sports And The Sports Participation - Socialization Relationship This study examines the effects of sports to the progression, education and interaction of individuals by considering the communal dimensions of sports. Thus, it is intented to determine the sentiments of university students on sports and the sports participation - socialization relationship. The research population consists of students enrolled in Çukurova University. The population percentages ragarding the department enrolled, type of education and gender are calculated and adapted to the 384 sampled students ascertained by Bayesian model. Thus a consistent representation of the population is achieved. Descriptive statistics is employed for summarizing data gathered through questionnaires. The validity of the hypotetical constructs, designed to determine the effects of sports in the socialization process, is examined by applying appropriate statistical tests. Results indicate that even the family encouragement is lacking, involvement level regarding the sport activities is immense. Besides, the perception of sports as a socialization device varies among genders. As an overall consequence, it is disclosed that students are cognisant of the positive effects of sports to the socialization, yet the majority does not participate in sports for that purpose. Key Words: Sport and community, Socialization, University students vu
Collections