Beden eğitimi ve spor bölümlerinde, uygulamalı derslerde, uygulama anında meydana gelen sakatlıkların tesbiti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
34 ÖZET Her geçen gün sporun önemi, gündeme gelmesine paralel olarak, insanın zihin ve fizik yapısını geliştirdiği bilim adamları tarafından vurgulanmaktadır. Sağlıklı toplumların yetişmesinde hiç şüphesiz en büyük pay beden eğitimi öğretmenleridir. Beden Eğitimi öğretmeni yetiştirirken öğrenim sırasında sakatlanmaların olması gayet doğaldır. Üzücü olan bu sakatlanma oranının fazla olması, eğitim ve öğretimin aksamasına neden olan faktörlerin tesbiti ve çözüm yollarının bulunması gerekmektedir. Spor kültürü her ne kadar sınır tanımaz ise de spor öğretimin de meydana gelen sakatlıklar arasında farklılık arzetmektedir. Beden Eğitimi yetiştiren bölümlerde meydana gelen sakatlıklar öğrenci, öğretmen ve fiziki şartlardan kaynaklanmaktadır. Öğrencilerin dersi kaldıracak fiziki güce erişmeden yanlış yükleme yapılması, yeterli ısınma yapılmaması, öğretim metodundaki yanlışlıklar, kalitesiz malzeme kullanımı, saha ve salonların hijyenik şartlarda olmayışının yanında en büyük eksikliğin yetişmiş elemanın azlığı gibi faktörler sakatlanma oranını artırmaktadır. Fiziki şartlar oluşturulmadan açılan bölümlerde eğitimin seviyesinin düşüklüğü yanında sakatlanma oramda yüksektir. Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerinde ortak bir müfredatın belirlenmemesi hatta öğrenci alımındaki farklı testlerin uygulanması bölümler arasındaki farklılıklardan sadece bir kaçını teşkil eder. Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde uygulamalı derslerde meydana gelen sakatlanma oranı % 78.84 ve % 73.33 gibi bir oranın çıkması düşündürücüdür. Yine cimnastik dersinde öğrencilerin sakatlanma değeri % 65.38 gibi bir oran olması, düşündürücü ve tedbir alınması gerekmektedir. Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde okuyan öğrencilerin sağlığının korunması birinci hedef olmalıdır. Zihinsel ve bedensel gelişim daha sonra gelmelidir. Yine sakatlık sonrası doktor kontrolünde rehabilitasyonun yapılma oranı en yüksek olan okulda % 28.02 olması olayın daha da içler acısı olduğunu göstermektedir. 35 SUMMARY Everyday, the importance of sport upon the development of human mental and physic structure has been emphasized by the scientists. Physic teachers have, of course a vital importance physic trainers. It is naturel they are simply injured. The worst of it is high percentage of damage. It is essentail to find out and to find out the solutions. Although the culture of sport is unlimited. It has diversities among injuries those occur during sport training. Those disabilities occur in the sport sections are causes of student, teacher and physical factors. Students wrong pressures before they reach a sufficiend physical power; insufficiend warm-up; the wrong nesses of teaching mafhods; the use of low quality equipents, and besides ground and saloons are not in hygieniec stivations; the lack of edvcafed teachers and like these factors increase the rafe of disability. Besides the low level of education in sport divisions where phyhsical stiuations are not avaliable, the rate of disabilities is high Because of non availability of the same schedule and different tests for choosing students in physical education and sport sechons show only a little differences. It is very strange that the rate of disabilities like %78.84 and %77.33 in practical lessons in physical education and in practical lessons in physical education in physical education and sport sections is very surprising. Besides the the rate of disability of students requires to take precautions. The first aim of the students in physical education and sport sechion must be to keep their healt. The mentally and physical development must come later. Also, the rate %28.02 in the universities where rehabilitation is held after disabilities under the control of a doctor is an indication that shows how the situation is grievous.
Collections