Matematik öğretmenlerinin psikomotor becerisine ilişkin bilgilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin psikomotor becerilere dair bilgilerini incelemektir. Çalışmanın deseni durum çalışmasıdır. Veriler, sırasıyla psikomotor beceriye dair 7,senaryolara dayalı olarak hazırlanan 17 açık uçlu soru içeren ilk anket ve ikinci anket formları aracılığıyla toplanmıştır. Senaryoların oluşturulması aşamasında 7 öğretmenle çalışılmıştır. Bu öğretmenlerle matematiğin farklı öğrenme alanlarına ait 4 adet soruya ilişkin verdikleri cevaplardan elde edilen ve toplamda 17 farklı çözümden oluşturulan senaryolar hazırlanmıştır. Bu senaryolar bir 8. sınıf öğrencisine verilerek canlandırılmış ve video kaydına alınmıştır. Her bir senaryonun video kaydındaki öğrenci çözümünde psikomotor beceri kullanılıp kullanılmadığını gerekçesiyle birlikte belirtmelerinin istendiği bir veri toplama aracı oluşturulmuştur. Bu veri toplama araçları kullanılarak ikili görüşmeler (mülakat) yoluyla 20 ortaokul matematik öğretmeninden psikomotor becerilere ilişkin bilgilerini saptamak üzere veriler toplanmıştır. Görüşmelerde öğretmenler ilk anket formunu cevapladıktan sonra ikinci anket'te yer alan öğrenci performansını izlemiş ve kendilerinden psikomotor becerinin nerede kullanıldığına dair görüşlerini yazmaları talep edilmiştir. Veriler nitel analiz yöntemi çerçevesinde içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre katılımcıların psikomotor becerileri genel olarak beyin (zihin)–kas (vücut) koordinasyonu veya yalnızca motor (hareket) becerisi olarak iki kategori altında betimledikleri gözlenmiştir. Ayrıca katılımcıların, psikomotor kelimesini oluşturan psiko ve motor kavramlarına yüklenen anlamlar üzerine verdikleri yanıtlar dikkate alındığında: psiko kavramı için zihin, kontrol eden zihin ve psikoloji anlamları; motor kavramı için ise hareket, kas ve vücut ve beceri anlamları üzerine görüş bildirdikleri görülmüştür. Buradan hareketle psikomotor beceri kavramının katılımcılar için kavramsal düzeyde anlaşılır olmadığı söylenebilir. Öte yandan katılımcıların verdikleri gerekçelerin ve örneklerin sınıflandırılmasında da psikomotor becerilere dair farkındalıklarının eksikliği ortaya çıkmıştır. Bu bulgular ışığında öğretmenlerin matematik dersi çerçevesinde öğrencilerde geliştirilmesi beklenen psikomotor becerilere dair bilgi ve farkındalıklarının arttırılmasına yönelik çalışmaların yapılması gerektiği ortaya çıkmıştır.Anahtar kelimeler: Matematik ve psikomotor becerisi, öğretmenlerin psikomotor beceri bilgisi, zihin - kas koordinasyonu This study aims to examine elementary mathematics teachers' knowledge of psychomotor skill. A case study research design is employed for this study. A questionnaire including seven questions about psychomotor skills and seventeen questions related to four scenarios were used as a research tool. To develop the questionnaire items, questions were applied to seven teachers first. Afterwards, 4 scenario-based questions were developed and given to an 8th grade student to perform them. The performance of the student was video-recorded. The questionnaire hence included four such scenarios of student performance and was applied to 20 elementary teachers for data collection. Firstly the teachers answered seven questions about psychomotor skills and then watched each scenario. After that they were asked to explain whether the student used any psychomotor skill during his performance. Then, the survey data were categorized according to the teachers' answers. The data were analyzed qualitatively. When the opinions of the participants about their psychomotor skills are examined, it is observed that the concept is generally described in terms of two categories: brain-body coordination or only motor skills. Further to this, considering the answers of participants regarding the meanings of psycho and motor - which constitute the psychomotor word- they associated psycho term with mind, controlling mind and psychology, and associated motor term with movement, muscle, body and skill. Thus, it is obvious that the term of psychomotor skill is not comprehended at the conceptual level by the participants. Furthermore, teachers' reasoning of their responses also revealed their lack of knowledge of psychomotor skills. As a result, these findings suggest that some studies need to be carried out to develop teachers' knowledge of psychomotor skill in order to foster that of their students.Keywords: Mathematics and psychomotor skill, teachers' knowledge of psychomotor skill, mind - muscle coordination.
Collections