Orta öğretimde öğrencilerin psiko-motor düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada; öğrenciler için hayati bir öneme sahip olan Beden Eğitimi derslerinin, okullardaki fonksiyonerliği ve orta öğretimde(Lise) eğitim-öğrenim gören öğrencilerin psiko-motor gelişim düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Kahramanmaraş il merkezindeki Liseler oluşturmuştur. Veriler Öğretmenlerden anket yoluyla, öğrencilerden ise uygulamalı olarak beceri ve gelişim testlerine tabi tutularak elde edilmiştir. Araştırmada Türk Milli Eğitiminin hedeflediği amaçlara, tesis, araç, gereç ve zaman eksikliğinden ulaşılamadığı anlaşılmıştır. Buna rağmen, öğretmenlerin ve öğrencilerin gayretiyle, okullardaki başarının bir ölçüye kadar artırıldığı görülmüştür. Bu da elde edilen başarının kişilere bağlı olarak zaman zaman değiştiğini göstermektedir. Ancak, kurumun yapısından veya sağladığı imkanlardan dolayı devamlılık gösteren başarıların elde edilmesinin mümkün olmadığı da görülmektedir. Okullarımızda idarecilerin beden eğitimi derslerine karşı olan ilgisiz tutumlarının bu dersin geri plana itilmesine neden olduğu ve buna bağlı olarak öğrencinin hedeflenen amaçlara ulaşılabilmesi için gerekli çalışma ortamının hazırlanamadığı görülmüştür. Beden eğitimi öğretmelerinin, zaman yetersizliğinden ve ders saatlerinin az olmasından dolayı istenilen düzeyde ders yapamadıkları, bu nedenle öğrencilerinin psiko-motor özelliklerinin geliştirilemediği ortaya çıkmıştır. 43 SUMMARY In this study, we aim to determine the function of spor training and the level of psyco-motor development for students at senior high school in Kahramanmaraş district. The scope of this study includes all the senir school in the provincial city of Kahramanmaraş. We have tried to compile data from the teachers through questionnaries and from students through the tests, which applied to measure the sportive skills and their developments. In the study, the targets programmed by the ministry of National Education have been found not to be achived in spite of this, the success in the schools related has increased to some extent. This indicates that the success sometimes achieved have something to do with the personel ent husiciasm of the students. It is also observed that the continuous success are not likely to be achieved because of the lack of fascilities and structural defects of the institute. 44
Collections