Güreş eğitim merkezlerine alınan öğrencilerin seçme kriterlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
117 ÖZET Bu araştırmanın amacı Türkiye'de güreş eğitim merkezlerine sporcu öğrenci alınması için uygulanan II aşamalı seçme sınav kriterlerinin değerlendirmesini yapmaktır. Araştırmanın evreni 14 güreş federasyonu eğitim kurulu üyesi, 30 güreş federasyonu milli takım antrenörü ve 12 ilde fahri ve kadrolu olarak çalışan toplam 32 güreş eğitim merkezi antrenörü olmak üzere toplam 76 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın genel bilgiler kısmında Genel olarak yetenek seçimi, yeteneğin belirlenmesi için gerekli olan faktörler ve kriterler, çocukların anatomik, fizyolojik, psikolojik ve motorsal gelişim özellikleri. Güreşte yetenek seçimi, Güreşçilerin yetenek seçimi için ana faktörler, Güreşte yüksek performans için seçilen çocukların fizyolojik, motorik ve fiziksel özellikleri konulan ele alınmıştır. Araştırmanın metod kısmında güreş federasyonunda görevli olan, güreş federasyonu eğitim kurulu üyelerine, güreş federasyonu milli takım antrenörlerine ve 12 ilde fahri ve kadrolu olarak çalışan güreş eğitim merkezi antrenörlerine 25 sorudan oluşan bir anket hazırlanmıştır. Anket sorularının 4'ü deneklerin bugünkü durumu, 21'i ise Türkiye'de güreş eğitim merkezlerine sporcu öğrenci alınması için uygulanan ve tavsiye niteliğinde uygulanmasında araştırmacı tarafindan fayda görülen I. II. aşama seçme sınav kriterlerini kapsamaktadır. Bu anket Türkiye'de güreş eğitim merkezlerine sporcu öğrenci alınması için uygulanan II aşamalı seçme sınav kriterlerinin değerlendirmek amacıyla tesadüfi yolla seçilen güreş federasyonunda görevli olan; 10 güreş federasyonu eğitim kurulu üyesi, 24 güreş federasyonu milli takım antrenörü ve 12 ilde fahri ve kadrolu olarak çalışan toplam 23 güreş eğitim merkezi antrenörü olmak üzere toplam 57 kişiye uygulanmıştır. Araştırmaya katılan bütün denekler gönüllü olarak anketlere cevap vererek anket kapsamına alınmıştır. Cevaplanmış olan anketler kontrol edilerek, çıkan veriler yüzdelikli oranlarla değerlendirilerek anket verileri ile ilgili tablolar hazırlanmıştır. Araştırmada uygulanan ankete katılan deneklerin;118 % 17,54 güreş federasyonu eğitim kurulu üyeleri %42,10güreş federasyonu milli takım antrenörleri %40,35güreş eğitim merkezi antrenörlerinden oluşmaktadır. Bu deneklerin büyük bir çoğunluğu daha önceden çeşitli kulüpler de antrenörlük yapmış ortaokul ve lise mezunu kişilerdir. Sonuç olarak Türkiye de güreş eğitim merkezlerine sporcu öğrenci alınması için uygulanan yetenek seçim kriterleri kısmen yeterlidir. Konunun önemi göz önünde bulundurulduğunda, bu alanda geniş kapsamlı çeşitli çalışmaların yapılması faydalı olacaktır. 119 SUMMARY The purpose of this research is to evaluate two step selection exam criteria applied to take candidates to wrestling education centers in Turkey. The universe of the research is consisted of 76 people. 14 of them are the members of wrestling education committee, 30 of them are the wrestling federation national team trainer and 32 of them are the wrestling education center trainers who work in voluntarily 12 different cities. The second part of the research includes a general talent identification, the criteries and factories to determine the talent, childerens anatomical, physiological, psychological, and motorical development characteristics, talent selection in wrestling, main factories for wrestling talent identification,childerens physiologic, psychologic and motoric characteristics chosen for high-performance in wrestling. In the method part of the research, a questionnaire which contains 25 questions is prepared for the members of wrestling education committee, wrestling federation national team trainers and wrestling education center trainers who work voluntarily in 12 different cities. The four of the questions of questionnaire are related with the present position of the subjects, 21 of them includes the first and second step selection exam criteria applied to take candidates for the wrestling education centers in Turkey some of these criteria as are supposed to be useful by the researcher. This questionnaire is applied to 57 people who are chosen by randomly, work in, wrestling federation 10 of them are the members of wrestling education committee, 24 of them are the wrestling federation national team trainer and 23 of them are the wrestling education center trainer who work voluntarily in 12 different cities in Turkey All the subjects answered the questionnaire voluntarily Checking out the answered questionnaire and evaluating the data's with percentage rates, tables are prepared for the data's of the questionnaire.120 The subjects who answered the questionnaire belongs to. 17.54 % members of wrestling education committee, 42. 10 % wrestling federation national team trainer, 40.35 % wrestling education center trainer. Most of these subjects are graduated from the high school and work as a trainer in various clubs before hand Finally talent selection criteria applied to take candidates to wrestling education centers in Turkey are partly enough. In regard of the importance of the results a need of a deep research should be done
Collections