Üstün zekâlı öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada üstün zekâlılar eğitiminde sıklıkla kullanılan temel eğitsel yaklaşımlar, öğretim programları, cinsiyet ve sosyo-ekonomik durum değişkenlerinin akademik başarı üzerindeki etkisini incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında SAGE, ERİC, Taylor-Francis ve Ulusal Tez Merkezi veri tabanları 2007-2017 (Nisan) tarihlerinde taranmıştır. Araştırmada bir üstün zekâlılar eğitim programına katılımının akademik başarı üzerindeki etki büyüklüğü Hedge's g = 1,005 olarak hesaplanmıştır ve bu değer büyük düzeyde etkili olarak sınıflandırılabilir. Akademik başarı için hızlandırma yaklaşımı orta düzeyde (Hedge's g = 0,384), gruplama büyük düzeyde (0,758), farklılaştırma geniş düzeyde etkili (Hedge's g = 1,300) olarak hesaplanmıştır. Araştırma bulguları erkek ve kız öğrencilerin başarıları arasındaki farkın önemsiz olduğunu, orta ve üst SED'e sahip olan üstün zekâlılar düşük SED sahibi üstün zekâlılardan orta düzeyde olduklarını ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Üstün zekâlılar, literatür taraması, meta-analiz, akademik başarı In this meta-analytic review of gifted education literature, the effect size of basic educational practices of gifted education and variables such as curriculum, gender, and socioeconomic status have been calculated. To calculate Hedge's g, databases Sage, Taylor-Francis, ProQuest, Eric, and National Thesis Center has been searched twice between 2007 and 2017 (April). Among more than 18.000 studies 102 experimental and semi-experimental studies have been found. Then, 63 of these experimental studies have met the inclusion criteria. As results of this analysis, regardless of the program, participating a gifted education program is `largely` effective on academic achievement. The effect size of acceleration is the middle (Hedge's g = 0,384), similarly, the effect size of grouping and differentiated instruction are respectfully 0,758 and 1,300. It is discovered that the there is no significant achievement gap between girls and boys. However, there is a `middle` class achievement gap between low SES gifted ones and high or middle Keywords: Gifted student, academic achievement, literature review, meta-analysis.
Collections