The effect of the use of dictogloss technique on the acquisition of passive voice
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortak dil olarak kullanılan İngilizce günümüzde hem özel hem kamu sektörü dahil olmak üzere çeşitli iş alanlarında yer edinmek için bir gereklilik haline gelmiştir. Bu nedenle İngilizce edinimi alanında çalışmalar hız kazanmıştır. Çoğunluğu İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenler üzerine yoğunlaşan çalışmalar, dil öğreniminin farklı yönlerini araştırmaktadır. Bu çalışma alanda yapılan önceki çalışmalara dayanarak not al-yaz (dictogloss) tekniğinin edilgen yapı öğretimindeki etkisini araştırmıştır. İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin, anadilleri ve yabancı dilleri arasındaki sözdizimsel farklılıklardan dolayı zorluk yaşayacakları öngörülen dilbilgisi yapılarından birisi edilgen çatı yapısıdır. Bu araştırma edilgen çatı ediniminde not al-yaz tekniğinin ve klasik öğretme metodunun arasındaki farkı araştırmaktadır. Ayrıca iş birliğinin not al-yaz tekniği üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla klasik metotlarla öğretilen bir kontrol grup ve not al-yaz aktivitesini bireysel ve iş birliği içinde tamamlayan iki deneysel grup katılımcı olarak belirlenmiştir. Çalışmaya 59 fen lisesi öğrencisi katılmıştır. Yarı-deneysel ön-test son-test araştırma dizaynı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kontrol grubu anlama testinde deneysel gruplardan anlamlı bir şekilde daha iyi sonuçlar göstermiştir. Fakat üretim testinde gruplar arasında bir farklılık bulunmadığı görülmüştür. Ayrıca deneysel gruplar arasında da anlamlı bir fark gözlemlenmemiştir. Sonuç olarak not al-yaz tekniğinin edilgen yapı öğrenimi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olmadığı bulunmuştur. Bununla birlikte, metin yeniden yapılandırma aktivitesi sırasında bireysel çalışma ve iş birliği içinde çalışma arasında anlamlı bir fark bulunmadığı ortaya konulmuştur. English, which is used as a lingua franca, has become a necessity to gain a seat various fields of business including both private and public sectors. Thus, the studies in English language teaching have gained popularity and increased noticeably. These studies, majority of which have been conducted on EFL learners, investigate different aspects of language teaching. Based on the extensive studies previously conducted in the field, this study investigated the effects of dictogloss technique on teaching passivity. Passive voice is one of the language structures that is expected to cause difficulties for Turkish EFL learners due to the syntactic differences between their native language and foreign language. This study investigated the difference between the effects of dictogloss task and classical language teaching method on the acquisition of passivity. Moreover, the effects of collaboration during dictogloss task acquisition were examined. The participants were grouped into a control group instructed with classical teaching method and two experimental groups that worked individually and collaboratively during dictogloss tasks. The participants were 59 high school students. A quasi-experimental pre-test post-test research design was used for this research. According to the results of the analysis, the control group outperformed the experimental groups in the comprehension test. However, a statistically significant difference among the groups was not found in the production test. Furthermore, there was not a significant difference between the experimental groups. In conclusion, it was found out that dictogloss tasks did not have a facilitative effect on learning passive voice in English. In the meantime, it was revealed that there was not a significant difference between individual and collaborative work during the reconstruction task.
Collections