Öğretmenlerin EBA, Morpa Kampüs, Okulistik benzeri eğitim ortamları kullanımının Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli 2 ile açıklanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile öğretmenlerin EBA, Morpa Kampüs, Okulistik benzeri eğitim ortamları kullanımının Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli 2 (TKKBM-2) çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil merkez ilçelerinde bulunan ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise rasgele seçilmiş farklı okullarda görev yapan farklı branşlara sahip 376 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma nicel yaklaşım çerçevesinde bir betimsel tarama çalışmasıdır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli 2 (TKKBM-2) ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucu öğretmenlerin eğitim durumları, platform kullanma süresi ve hizmetiçi eğitim alıp almama durumlarının TKKBM-2'nin alt boyutları ve sosyal öğrenme platform kullanımı üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermektedir. Bununla birlikte öğretmenlerin cinsiyet, branş, yaş, çalıştıkları kurum, hizmet süresi ve teknoloji kullanım yeterlilik durumlarında TKKBM-2'nin bazı alt boyutları üzerinde anlamlı etkisinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca alışkanlık, hedonik motivasyon, sosyal etki ve kolaylaştırıcı koşullar değişkenlerinin davranışsal niyetin anlamlı yordacıları olduğu ve davranışsal niyetin bu değişkenlerle anlamlı ilişkisini belirleyen dört modele ulaşılmıştır. Alışkanlığın tek başına davranışsal niyetin %36'sını açıkladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Eğitim Bilişim Ağı , Okulistik, Morpa Kampüs, Teknoloji Kabul ve Kullanım, Davranışsal Niyet With this research, it is aimed to examine the use of EBA, Morpa Campus, Okulistik educational environments in the framework of unified theory of acceptance and use of technology model (TKKBM-2). The population of the research consists of teachers working at primary, secondary and high school levels in Şahinbey and Şehitkâmil central districts of Gaziantep, in the 2018-2019 academic year. The sample of the study consists of 376 teachers with different branches working in different schools randomly selected. The research is a descriptive survey study within the framework of quantitative approach. In the research, unified theory of acceptance and use of technology model (TKKBM-2) scale was used as data collection tool. As a result of the research, the educational status of the teachers, the duration of using the platform and whether they receive in-service training shows that there is no significant effect on the sub-dimensions of TKKBM-2 and the use of social learning platforms. However, it has been found that teachers' gender, branch, age, institution, duration of service, and technology use proficiency have a significant effect on some sub-dimensions of TKKBM-2. In addition, according to regression analysis four models (habit, hedonic motivation, social influence and facilitating conditions variables) have been found that as significant predictors of using social media platforms. It was seen that habit alone explains 36% of behavioral use of technology.Key Words: Educational Information Network, Okulistik, Morpa Campus, Technology Acceptance and Use, Behavioral Intent
Collections