Miadında ve normal doğum ağırlığında doğan çocuklarla prematüre çocukların Güney Kaliforniya Duyu Entegrasyonu testleriyle değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Miadında ve Normal Doğum Ağırlığında Doğan Çocuklarla Prematüre Çocukların Güney Kaliforniya Duyu Entegrasyonu Testleriyle Değerlendirilmesi Bu çalışmayı, Malatya ilinin sosyo-ekonomik seviyesi yüksek olan belli bir bölgesindeki ilköğretim okullarının 1. ve 2. Sınırlarındaki çocukların dahil edildiği iki grupta yaptık. İlk gruba prematüre doğmuş 30 çocuk ve kontrol grup şeklindeki ikinci gruba miadında doğmuş 30 çocuk aldık. Duyu entegrasyon testlerini 1998-1999 eğitim yılının ikinci yansında yaptık. Prematüre gruptaki çocuklar gebeliğin 38. haftasından önce doğmuşlardı ve kontrol grup 2500 gramdan daha ağır ve miadında doğmuşlardı. Aynı sınıftaki prematüre ve kontrol çocuklar; yaş cinsiyet, aile eğitimi ve iş durumları benzer olacak şekilde eşleştirildi. Her iki gruptaki çocukların on yedisi (%56,6) erkek ve on üçü (%43,4)'ü kızdı. Ortalama gebelik süresi kontrollerde 40 hafta iken prematürelerde 31,86 (±2,4) hafta idi. Ortalama doğum ağırlığı kontrollerde 3398,33 (±339,9) gram iken prematürelerde 2045 (±522,6) gram idi. prematüre gruptaki gebelik süresine göre doğum ağırlığı uygun sınırlardaydı. Prematüre grup gebelik süresine göre iki gruba bölündü, ilk gruptaki çocuklar 31 haftalık yada daha erken doğmuşlardı ve ikinci gruptaki 31 haftadan daha sonra doğmuşlardı. 31 haftalık veya daha erken gebelik süresinde doğanlar grubundaki (Grupl) 14 çocuğun 8'i erkek (GruplE) ve 6'sı kızdı (GruplK). Gebelik süresi 31 haftadan daha büyük gebelik süresinde doğanlar grubundaki (Grup2) 16 çocuğun 9'u erkek (Grup2E) ve 7'si kızdı (Grup2K). Grup3 okuma yazma bilmeyen ve ilkokul mezunu olan annelerin çocuklarını, Grup5 ortaokul mezunu olan annelerin çocuklarını içeriyordu ve Grup4 lise mezunu olan annelerin çocuklarını içeriyordu. Grup3 ile Grup4 ve Grup3 ile Grup5'in SCSITs'nin sonuçlan karşılaştınldı. Gruplar arasındaki aile eğitimi ve iş durumundaki farklılık istatistiksel olarak önemli değildi (P>0.05). Postür taklidi (İP), vücudun orta hattını çaprazlama (CML), sağ elle vücudun orta hattını çaprazlama (CML-R), sol elle vücudun orta hattını çaprazlama (CML-L), bilateral motor koordinasyon (BMC), sağ-sol aynmı (RLD), gözler açıkken sağ ayak üzerinde dengede durma (SBO-R) ve gözler kapalı iken sağ ayak üzerinde dengede durma (SBC-R), gözler açıkken sol ayak üzerinde dengede durma (SBO-L) ve gözler kapalı iken sol ayak üzerinde dengede durma (SBC-L) testlerinin dahil olduğu duyu, algı, motor fonksiyonlan ölçen Güney Kalifoniya Duyu Entegrasyon testleri (SCSITs)'nin bu çalışmadaki sonuçlan karşılaştırılmıştır. Bazı gruplarda SCSITs'nin sonuçlarında istatistiksel olarak önemli farklılıklar vardı. Postür taklidi testleri sonuçlarında; VIIIprematüreler ve kontroller arasında, prematüre kızlar ve kontrol kızlar arasında,Grup3 ve Grup4 arasında, Grup4 ve Grup5 arasında istatistiksel olarak farklılıklar bulundu (P<0.05). Vücudun orta hattını çaprazlama testleri sonuçlarında; Grup2K ve GruplK arasında, Grup2K ve Grup2E arasında istatistiksel olarak farklılıklar bulundu (P<0.05). Vücudun orta hattını sol elle çaprazlama testleri sonuçlarında; Grup2K ve GruplK arasında, Grup2K ve Grup2E arasında istatistiksel farklılıklar bulundu (P<0.05). Gözler açık sağ ayak üzerinde dengede durma sonuçlarında Grup3 ve Grup4 arasında istatistiksel önemli farklılıklar bulundu (P<0,05). Bu çalışmanın bir sonucu olarak; aym eğitim programına kabul edilmiş prematüre doğmuş çocuklar ve miadında doğmuş çocuklar arasında duyu, algı, motor fonksiyon testlerinde farklılıklar olduğunu ve bu farklılıkların cinsiyet, gebelik süresine ve anne eğitimin seviyesine bağlı değişebileceğini söyleyebiliriz. Anahtar Sözcükler: Duyu Entegrasyonu, Prematüre, SCSITs IX ABSTRACT According to Southern California Sensory Integration Tests, Assestment of Prematurely Born Children With Normal Birth Weight Children Who Were Born Term. In this study we took two groups of children who were attending in first and second classes of elementery education school in a certain region of Malatya city center where has a high level of social-economics. In the first groups 30 children who were bom as premature and in the second group there were 30 children who were born at term as control gorups sensory integration tests were made in the second half time of 1998-1999 education year. Children in premature group were born before the thirty eight weeks of gestation and children in control group were born at term and birth weight were greater than 2500 grams. The premature born and the control children who were born term attending same class were matched smilarly for age, sex, parents education and job situations. Seventeen (56,6 %) children of both groups were male and thirteen (43,4 %) of them were female. The mean gestation time in premature group was 31,86 (±2,4) while it was 40 weeks in conrol group. Mean birth weight was 2045 (±522,6) in premature group and it was 3398,33 (± 339,9) grams in contol group. In premature group the birth weight according to gestation time was in appropriate limits. Premature group was classified according to gestation as two classes, in first class children who were born in the 31 weeks or earlier and in the second class children who were born later than 31 weeks were taken. In the group whose gestation time was 31 weeks or earlier (Group 1) eight of fourteen were male (Group 1M) and six of them were female (Group IF). In the group whose gestation time was greater than 3 1 weeks (Group2) nine of sixteen were male (Group2M) while seven of them were female (Group2F). The Group3 was including the children whose mothers that were uneducatted and the mothers completed the elementery school and the Group5 was including the children whose mothers completed secondary school and the Group4 was including the children whose mother completed the high school. The results of SCSITs of Group3 and Group4 as well as the Group3 and Group5 were compared. Differences among groups according to age, parents education and job situation were statistically not important (P>0,05). For this study results of tests which measures sensation, perception and motor functions including; posture imitation (IP), crossing mid line of body (CML), crossing mid-line of body with right hand (CML-R), crossing mid-line of body with left hand (CML-L), bilateral motor coordination (BMC), right-left differention (RLD), standing balance-eyes open on right foot (SBO-R) and closed (SBC- R), standing balance-eyes open on left foot (SBO-L) and closed (SBC-L) were compared according to Southern California Sensory Integration Tests (SCSITs). In same groups there were stastistically important differences from SCSITs results. Results of posture imitation tests were found statistically important differences between premature born and controls, between premature born girls and control girls, between Group3 and Group4, between Group4 and Group5 (P<0,05). Results of crossing mid-line of body tests were found statistically important between Group2F and Group IF, also betweem Group2F and Group2M (P<0,05). Results of crossing mid-line of body with left hand were found statistically important between premature born boys and controls, between Group2F and Group IF and between Group2F and Group2M (P<0,05). Results of standing balance eyes-open on right foot were found statistically important between Group3 and Group4 (P<0,05). As a result of this study we can say that; ther were differences for sensation, perception and motor function tests between premature born and term born children who were attending the same education program in school and that these differences can be vary according to sex, gestation time and mother education. Key Words: Sensory Integration, Premature, SCSITs XI
Collections