9?12 yaş grubu çocuklarda 12 haftalık temel badminton eğitimi antrenmanlarının motorik fonksiyonları ve reaksiyon zamanları üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, badminton sporuna yeni başlayan 9-12 yaş grubu çocuklarda 12 haftalık badminton temel eğitimi antrenmanlarının onların bazı motorik fonksiyonlarına ve reaksiyon zamanlarına etkilerini ölçmektir.Araştırmaya, Malatya Merkez Toki İlköğretim Okulundan tesadüfî yöntemle seçilen, 9?12 yaş grubu (yaş 11,33 ± 1,145, Boy 1,48 ± 0,7714 cm, vücut ağırlığı 39,16 ± 7,04261kg) düzenli spor yapmayan 30 öğrenci gönüllü olarak alınmıştır. Antrenmanlara katılım kolaylığı sağlamak amacı ile tek bir ilköğretim okulu tercih edilmiştir. 30 kişilik öğrenci grubu tesadüfî yöntemle 15'er kişiden oluşan 2 gruba ayrılmıştır. I. Grup: Kontrol grubu ( KG )'nu oluştururken II. Grup: Badminton temel eğitim antrenman grubu (BG)'nu oluşturmaktadır. Badminton temel eğitim antrenman grubu (BG)'na 12 haftalık badminton temel eğitim antrenman programı uygulanırken, kontrol grubu öğrencileri (KG) 12 hafta boyunca düzenli aktiviteye alınmamıştır. Grupların 12 hafta başlangıcında ve sonundaki motorik fonksiyonlardan; baskın el kavrama kuvveti, sıçrama(dikey - yatay sıçrama) ve omurga esnekliği ile baskın el görsel reaksiyon zaman ölçümleri kaydedilmiştir. Ölçümlerde gruplar arası farklılığın istatistiksel analizi için (SPSS 13.0 paket programında) Independent sample t-testi, grup içi farklılığın istatistiksel analizi Paired-Samples t-test kullanılarak değerlendirilmiştir. Bütün testlerde anlamlılık düzeyi p<0.05, güvenirlilik aralığı %95 (?=0,05)olarak kabul edilmiştir.Badminton çalışma grubu (BG) ile kontrol grubu (KG) arasında yapılan testler sonucuna göre BG lehine istatistiksel açıdan anlamlı farklılığa rastlanmıştır. El kavrama kuvveti, dikey ve yatay sıçrama, omurga esnekliği ve baskın el görsel reaksiyon test parametrelerinde BG lehine anlamlı fark bulunmuştur. BG ile KG arasında yapılan antropometrik ölçümlerde ise, yaş, boy ve vücut ağırlığı ölçümlerinde, istatistiksel açıdan anlamlı fark tespit edilmemiştir. BG ilk ölçümleri ile son ölçümleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark tespit edilmiştir. KG ilk ölçüm ile son ölçüm arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark tespit edilmemiştir.Sonuç olarak; badminton antrenman programının 9-12 yaş grubu çocukların motorik fonksiyonlarını geliştirmeye yönelik ve onların reaksiyon zamanını geliştirmesi açısından önemli olduğu vurgulanabilir.Anahtar kelimeler: Antrenman, Badminton, Motorik özellikler, Reaksiyon Zamanı, Spor The aim of this study is to evaluate the effects of 12-week- period basic badminton education on kids? (who have just began taking the badminton exercises) some motoric features and the reaction time.For this survey, 30 students, between 9-12 age 11,33 ± 1,145 , height 1,48 ± 0,7714 cm, weight 39,16 ± 7,04261kg, attending on Malatya Merkez TOKİ Primary School and volunteer for this investigation are chosen randomly. Only one primary school is used in order to obtain convenience for these trainings. The former 30-student-group is randomly divided into two groups that are formed by 15 students. The first group is formed by the students who regularly do exercises ? that is to say the Badminton Basic Education Training Group (BG). A 12-week period badminton basic education training program is applied to the Badminton Basic Education Training Group (BG). The second group is control group (CG) on the other hand; the students that do not do exercises didn?t attend to regularly any activities. Some of the motoric features of these groups: that is to say the measurements of the claw force, jump (vertical-horizontal jump), the reaction time and the flexibility of the spin and also the measurements of the height and weight of the groups are saved at the beginning and end of the 12-week-period.In these surveys independent sample t-test (in the SPSS 13.0 packet program) is used for the statistical analysis of the differences between groups and Paired-Samples t-test is applied for intra group differences. In all tests the signifance level is accepted to be p<0.05, and the reliability gap is accepted to be 95%.The results of the statistical analyses: there is a meaningful difference in the tests that are applied to Badminton Training Group (BG) and the Control Group (CG), There is a meaningful difference for the advantage of the Badminton Training Group when we consider the claw force, vertical jump , horizontal jump , the flexibility of the spine and the parameters of the dominant hand visual reaction time test. And when we consider the anthropometric measurements that are applied to the Badminton Training Group and the group that doesn?t deal with sport, meaningful differences in age, height and weight measurements aren?t identified. A meaningful difference between the first measurements and the last measurements of the Badminton Training Group is noticed. On the other hand, there is not a meaningful difference between the first and the last measurements of the control group.As a consequence, we can emphasize the employability of the badminton training program that can be used for developing the motoric features of the kids and the reaction time.Key Words: Badminton, Motoric Features, Sport, Training, the Reaction Time
Collections