Destinasyon çekicilik unsuru olarak mutfak turizmi(İzmir yarımadası örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanların seyahat etme nedenleri arasına her gün bir yenisi eklenmektedir. Rakiplerinden farklı çekicilikler sunabilen destinasyonlar, istek ve beklentileri büyük bir hızla değişen turistleri kendilerine çekmekte daha başarılı olmaktadır. Bu çalışmada destinasyonlarda çekicilik unsuru olarak son dönemlerde bilinirliği artmakta olan mutfak turizminin İzmir Yarımadası için uygulanabilirliği değerlendirilmiştir. Çalışmanın bilimsel yazın bölümünde; ilk olarak turizmde destinasyon kavramı ve destinasyon çekicilik unsurlarına yer verilmiştir. Daha sonra mutfak turizmi ile ilgili tanım ve kavramlardan bahsedilmiş ve mutfak turizminin destinasyonların rekabet edilebilirliğine olan katkısı irdelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, mutfak turizminin destinasyonlarda çekicilik unsuru olarak uygulanabilirliği; turistlerin görüşleri alınarak belirlenmeye çalışılmıştır. Tatil için İzmir Yarımadası'nda bulunan ilçeleri tercih eden yerli-yabancı turistlerin yerel mutfak hakkındaki düşünceleri yapılandırılmış bir anket formu yardımı ile toplanmış ve incelenmiştir. Yerli-yabancı turistlerden anket yöntemi ile toplanan veriler, SPSS programı ile değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler ile yerli ve yabancı turistlerin İzmir Yarımadası'nın yerel yemeklerini beğendikleri fakat destinasyon tercihlerinde çekicilik unsuru olarak yerel yemeklerin ilk sırada yer almadığı tespit edilmiştir. Son olarak İzmir Yarımadası'nda mutfak turizminin geliştirilebileceği belirlenmiştir. People have been travelling for so many years because of different reasons and they find new reasons to travel over time. The destinations that offer touristic attractions which are different from their rivals' touristic attractions become more successful and effective in the process of attracting tourists whose wishes and expectations change rapidly. In this master thesis research, the practicability of culinary tourism, which has becoming more known recently as a destination attraction factor for the peninsula of Izmir was evaluated.In the literature part of this master thesis research firstly, the concept of destination and destination attraction factors were investigated intensively and secondly, definitions and concepts related to culinary tourism were mentioned and the contribution of culinary tourism to the competitiveness of destinations was tried to be considered. The practicality of culinary tourism as a destination touristic factor was tried to be determined by asking tourists for their opinions. The opinions of both foreign and domestic tourists about local cuisine, who preferred the towns situated in Izmir peninsula for holiday purposes were gathered with the help of a structured questionnaire form and later examined. The data obtained from both foreign and domestic tourists through questionnaire form was analyzed with the help of SPSS program.In the light of the results of this master thesis research, it is found out that both foreign and local tourists have a pretty high satisfaction level with the local dishes of Izmir peninsula. However, their high level of satisfaction with the local dishes has no significant role in their preferences of destination. Lastly, it is also found out that the culinary tourism can be improved.
Collections