Süreç iyleştirme yöntemleri ve altı sigma uygulamaları bir işletme örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugünün ekonomisinde satış fiyatı eski döneme kıyasla daha çok işletmeler değil, piyasa tarafından belirlenmektedir. Bilgiye ulaşımın kolay olması, rekabetin artması ve tedarik zincirlerinde yaşanan küreselleşme ise; bu değişimin sebepleri arasında sayılabilmektedir. İşletmelerin karlılık açısından kontrol edebildikleri tek parametrenin maliyetleri olduğu düşünüldüğünde, bu maliyeti oluşturan tüm süreçlerinin verimlilikleri de daha fazla önem kazanmıştır. Bir başka deyişle süreçlerini etkin ve verimli şekilde yürütebilen işletmeler, bugünkü ekonomik koşullarda rekabet edebilmekte; diğerleri ise kısa dönemde elde ettikleri başarılarını kalıcı kılamamaktadırlar.Bu bağlamda çalışmanın amacı; üstün başarı elde etmek, varlığı sürdürebilmek ve karı uzun dönemde maksimum seviyede tutabilmek açısından işletmelerin uygulayacakları Altı Sigma Süreç İyileştirme Yönteminin gerekliliğini örnek bir uygulama çerçevesinde açıklamaya çalışmaktır. Çalışmanın birinci bölümünde süreç ve süreç yönetimi kavramları tanımlanmakta; süreç yönetiminin amaçlarına yer verilmekte, süreç performanslarının kalıcı olmasını sağlayan süreç iyileştirme açıklanmakta ve Toplam Kalite Yönetimi (TKY), Kaizen, Altı Sigma, Tam Zamanında Üretim, Yalın Yönetim ve Poka Yoke şeklindeki süreç iyileştirme yöntemleri incelenmektedir. Çalışmanın ikinci bölümünde Altı Sigma ve tarihsel gelişiminden söz edilmekte; tanımlama, ölçme, analiz, iyileştirme ve kontrol (TÖAİK) başlıklarından oluşan Altı Sigma uygulama yöntemlerine yer verilmekte, Türkiyedeki ve Dünyadaki Altı Sigma uygulamaları açıklanmaktadır. Üçüncü ve son bölümde ise; Altı Sigma uygulayan bir pizza firmasına yönelik araştırmanın amacı ve önemi, söz konusu firmaya ilişkin bilgiler, problem tanımı ve firmada uygulanan Altı Sigma yöntemi ile sağladığı kazanımlar ifade edilmektedir.Anahtar Kelimeler: Süreç, Süreç Yönetimi, Süreç İyileştirme, Altı Sigma. In today's economy when we compared with previous period, sales price is not determined by companies but market. Availability of more sources of information, competition between producers and globalisation in the supply chain organisations can be among the reasons of this change. Taking into account that the only parameter controlled by organisations is cost, efficiency of the processes that contribute the cost become more and more important. In other words, companies which can build more effective and efficient processes, can compete in these circumstances while others cannot sustain their short term achievements.The aim of this study is to explain the necessity of the Six Sigma Process Improvement Methodology which enables companies to make a hit, to survive, and maximize profit in long term. Methodology will also be explained with a sample improvement project done in a company.In the first part, the concepts of process and process mangement are defined, the aims of process management are mentioned, process improvement that enables process performances to be permanent is explained, and process improvement methods such as Total Quality Management, Kaizen, Six Sigma, Just in Time Production, Lean Management, and Poka-Yoke are analyzed. In the second part, Six Sigma and its historical development are discussed, Six Sigma application methods consisting of define, measure, analyze, improve, and control (DMAIC) are mentioned, and Six Sigma practices in both Turkey and the world are explained. In the third and last part of the study, the aim and importance of the study which is related to a pizza firm applying Six Sigma, information about the firm, problem definition, and Six Sigma method applied in the firm and its gains are stated.Keywords: Process, Process Management, Process Improvement, Six Sigma.
Collections