Bitlis-Mutki Ohin medresesinde Arapça eğitimi (Müderrisler - muidler - eğitim ilkeleri - okutulan kitaplar)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada Bitlis İli Mutki ilçesi Ohin Medresesi'nde Arapça eğitimi, medrese hocaları, eğitim ilke ve metotları ile ilgili bilgiler ortaya konulmuştur. Medrese ile ilgili yazılı bir araştırma olmadığından dolayı çalışma; Medrese hocaları ve talebeleriyle mülâkat yöntemi ile yapılmıştır. Görüşme esnasında sorulan sorular ve verilen cevaplar kayıt altına alınmış daha sonra da bu kayıtlar yazılı metin haline getirilmiştir. Buradaki amaç; medresede uygulanan sistemi ve ulaşılan seviyeyi özellikle Arapça eğitimi açısından tespit etmektir. Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinden itibaren bu medreseler birbirinden bağımsız ve denetimsiz faaliyet gösterdikleri için eğitim sistemlerinin gün yüzüne çıkarılması önem arz etmektedir. Sonuç olarak amacın gerçekleştiği düşünülmektedir. Zira çalışmada medresenin günlük faaliyetleri, okutulan kitaplar, ilke ve metotları yerinde tespit edilmiştir. Our study reveals information about Arabic education, madrasah masters, principles and methods of education in the Ohin Madrasah whics is in the city of Mutki, Bitlis province. Since there was no written research about the madrasah, we continued our work and followed a way by using a face to face questioning method with the members of the Madrasah and the students. During the interview, questions and answers were recorded and then these records were written. Our aim here is to identify the system applied at the madrasahs and the level attained especially at the level of Arabic education and present it to the service of the academic field. It is important that the education systems should be brought to light as these madrasahs have independent and uncontrolled activities since the last days of the Ottoman Empire. As a result, we think that we have achieved our goal. Because, in our work, we have reached the possibility of locating the day-to-day activities of the madrasah , principles and methods of the books being taught.
Collections