Firmaların örgütsel esnekliği, kullandıkları rekabet stratejileri ve algılanan rekabet üstünlüğü arasındaki etkileşim: Türkiye`nin en büyük 500 sanayi işletmesinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı örgütsel esneklik, kullanılan rekabet stratejileri ve algılanan rekabet üstünlüğü etkileşimini ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda, İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan Türkiye'nin en büyük 500 sanayi işletmesinden anket yöntemi ile veriler toplanmış ve analizi gerçekleştirilmiştir. Sonuçlara ulaşabilmek için yapısal eşitlik modeli analizi, korelasyon analizi, tek yönlü manova analizi ve T-testi yapılmıştır. Analizler sonucu elde edilen bulguların incelenmesiyle; örgütsel esnekliğin algılanan rekabet üstünlüğüne etkisinde, kullanılan rekabet stratejilerinin aracılık etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, değişkenler arasında korelasyon ilişkileri incelendiğinde, yapısal eşitlik modeli kapsamında ortaya çıkan ilişkiler desteklenmiştir. En esnek örgütler ile en katı örgütlerin kullanılan rekabet stratejileri ortalamalarında farklılıklar tespit edilmiştir. Fakat kullanılan rekabet stratejileri ortalamalarının, işletmelerin faaliyette bulunduğu sektöre göre farklılık göstermediği görülmüştür. Araştırma kapsamındaki bütün bulgular değerlendirildiğinde, algılanan rekabet üstünlüğünün örgütsel esneklik ve kullandıkları rekabet stratejilerinden etkilendiğini kabul eden bir modelin oluşturulabileceği belirlenmiştir. Oluşturulan model toplanan veriler ile test edilerek doğrulanmıştır. The purpose of this study is to reveal interaction of organizational flexibility, used competitive strategies and perceived competitive advantage. In this direction, data has been collected via survey method from the greatest 500 industrial business of Turkey that is stated by İstanbul Chamber of Industry and the analysis were carried out. Structural equation modeling analysis, correlation analysis, one way analysis of manova and T-test have been performed to come to the conclusions. With the examination of findings acquired as a result of the analysis, it has been come to the conclusion that there is a mediation effect of used competitive strategies in the effect on perceived competitive advantage of organizational flexibility. Furthermore, revealed relations within the scope of structural equation modeling is supported during the examination of correlation relations among variables. Differences has determined in averages of used competitive strategies of strictest organizations with the most flexible organizations. However, it is seen that averages of competitive strategies do not differ according to sector of businesses operate. When the entire findings within the scope of research have been evaluated, it is determined that a model could be developed which accepts that perceived competitive advantage effected from organizational flexibility and used competitive strategies. Developed model has verified via testing with collected data.
Collections