The views of 5th graders on the application of content and language integrated learning in social and science classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenmenin (CLIL ) dil öğrenirken güdülenme üzerine olan etkisini araştırmayı hedeflemektedir. Çalışma, İçsel Güdülenme Anketi, Sınıf Gözlem Kontrol Listesi ve resmi olmayan görüşmelere göre yürütülmüştür. Durum çalışması olarak yürütülen bu uygulama 27'si kız 25'i erkek, toplamda 52 öğrenciden oluşan iki sınıfta gerçekleştirilmiştir. İki sınıfa da Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme etkinlikleri uygulanmıştır. Detaylı olarak ifade edecek olursak, bu durum çalışmasının temel amacı, yabancı dil öğreniminde Dil ve İçerik Bütünleşik öğrenme ile güdülenme arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Katılımcı olarak Yüreğir, Adana bölgesinde bulunan Toki Köprülü Ortaokulu 5. sınıf öğrencileri seçilmiştir. Bu çalışma aynı zamanda öğrencilerin Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme çalışmalarını nasıl bulduklarını ortaya koymayı da hedeflemektedir. Bu çalışma 12 haftalık bir uygulamaya dayanmaktadır. Haftada 3 saatlik sürelerde uygulanmıştır. Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme etkinliklerinin uygulanmasının hemen ardından, İçsel Güdülenme Anketi uygulanmıştır. Bu durum çalışmasında, öğrencilerin bu aktiviteleri nasıl bulduklarını öğrenmek adına Sınıf Gözlem Kontrol Listesi uygulanmıştır. İçsel Güdülenme Anketi ve Sınıf Gözlem Kontrol Listesi sonuçlarına göre, Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme ve güdülenme arasında olumlu bir ilişki olduğu ortaya konmuştur. Her iki sınıftaki öğrencilerin Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme çalışmalarından faydalandığı söylenebilir. İçsel Güdülenme Anketi sonuçlarından elde edilen bulgu da bunu desteklemektedir. İçsel Güdülünme Anketi sonuçları, Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme ile güdülenme arasında bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin güdülenmelerinin gelişimi ile ilgili çıkarımlar, ortaokullarda Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenmeye dair öneriler ve elde edilen bulguların ileriki çalışmalar için genellenebilirliği ile sonuçlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Güdülenme, dil ve içerik bütünleşik öğrenme The aim of this thesis is to investigate the effect of Content and Language Integrated Learning ( CLIL) on motivation in foreign language learning by secondary school learners. The study employs an Intrinsic Motivation Inventory, the Classroom Observation Checklist and Informal Interviews. The data were analysed using descriptive statistics and content analysis. This case study applied in two classrooms comprised 27 girls and 25 boys, totalling 52 participants. The two classrooms were provided instruction of CLIL activities. Specifically, the main purpose of this case study is to find out if there is a relation between CLIL and motivation in foreign language learning during my fifth grade students' language learning processes at Toki Köprülü Seconadary School in Yüreğir, Adana. This study also aims to find out how students perceive CLIL activities. The study was based on a 12 week program comprising six weeks instructional period with three hours a week. Immediately after the implementation of CLIL activities, The Intrinsic Motivation Inventory was used. In this case study, the Classroom Observation Checklist was applied in order to find out how the students perceive CLIL activities during the implementation. Based on the results of the IMI and The Classroom Observation Checklist, it was found that there is a positive relationship between CLIL and motivation in language learning. It can be said that the students in the two classrooms benefited from the CLIL activities. This is also confirmed by the finding obtained from IMI results. The fact that the mean score was high in IMI indicates that there is a correlation between CLIL and motivation. The study was concluded with implications for the enhancement of the secondary school learners' motivation, and suggestions to improve the CLIL sessions at secondary schools, and further research for the generalizability of the findings presented in the study.Keyword: Motivation, Content and Language Integrated Learning
Collections