Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerine göre fen eğitiminde kullanılan STEM etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada fen bilimleri öğretmenlerinin öğretmenlik öz-yeterlik inanç düzeylerine göre fen eğitiminde kullanılan STEM uygulamaları hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın uygulanması 2016–2017 eğitim öğretim yılında Adana ilinde bulunan dört merkez ilçeden (Seyhan, Çukurova, Yüreğir, Sarıçam) amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi yöntemine başvurularak toplam 8 adet ilköğretim kurumundan toplamda 59 fen bilimleri öğretmenine ulaşılmıştır. Çalışmada ayrıca gönüllülük esası dikkate alındığından dolayı sadece 11 fen bilimleri öğretmeni görüşme yapmayı kabul etmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak demografik bilgi ölçeği, Tschannen-Moran& Hoy (2001) tarafından geliştirilen Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan öğretmenlik mesleğine yöneliköz-yeterlikinancıölçeğivearaştırmacıtarafındangeliştirilen5açıkuçlusorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen nitel verilerin analizinde, içerik analizi tekniklerinden olumsallık (ilişki) analizi tekniğine başvurulmuştur ve elde edilen bulgular araştırma sorularına bağlı kalınarak yorumlanmıştır.Araştırmanın sonucunda fen bilimleri öğretmenlerinin öğretmenlik öz-yeterlik inanç düzeylerine göre fen eğitiminde kullanılan STEM uygulamaları hakkındaki görüşlerinin öğretmenlerin mesleki kıdemlerine ve öz-yeterlik inanç düzeylerine göre farklılaştığı görülmektedir.Anahtar kelimeler: Öz-Yeterlik, öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik, STEM, hizmetiçi eğitim In this research, the assesment of science teachers' views about STEM activities in science education accordıng to their teacher self-effıcacy beliefs were investigated. The research was used holistic multiple case desings. The research was implemented with the typical case sampling method of purposive sampling method in 8 elementary schools at Adana city which has four central districts as Seyhan, Çukurova, Yüreğir, and Sarıçam and appliedon all 59 teachers of science education. But only11teachers of science education were accepted because this study was based on volunteering. In this study was consider informations about participants's sex, educational background, experiences, andsituation of STEM traineeship. The data of the study were gathered with demographic information scale, teachers' self-effıcacy beliefs scalewhich is reformed by Tschannen-Moran& Hoy (2001) and Turkıshed by Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005), and 5 questions based on semi-structured interviews. So categorical content analtsis basis was used to analyze the data of semi-structured interviews obtained after implemantation process and the obtained findings were interpreted sticking to researchquestions.The results of the research showed that science teachers' views about STEM activities in science education accordıng to their teacher self-effıcacy beliefs differ to their proffessional seniority and self-efficacy beliefs.Keywords:Self-efficacy, Teachers' Self Efficacy Beliefs, STEM, in-service training
Collections