Beden eğitimi derslerinde farklı özel öğretim yöntemlerinin kullanılmasının öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranışlarına etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Araştırmanın amacı, beden eğitimi derslerinde voleybol temel tekniklerinin öğretilmesinde farklı özel öğretim yöntemlerinin kullanılmasının öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranışlarına etkisini incelemektir. Materyal ve Metot: Bu araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma grubunu 2014–2015 öğretim yılında Malatya il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez Türkiyem ve Vakıfbank Ortaokullarının 7. sınıflarından 6 farklı şubede öğrenim gören toplam 137 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen parmak pas ve manşet pas başarı testi, gözlem formu ve voleybol tutum ölçeği uygulanmıştır.Bulgular: Araştırmada, öğrencilerin psikomotor davranışlar açısından alıştırma yöntem grubunun parmak pas tekniği gözlem son test puanı (x=33,10) ve manşet pas tekniği gözlem son test puanının (x=32,89) diğer gruplara göre en yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin bilişsel davranışlar açısından eşli çalışma yöntem grubunun parmak pas başarı son test puanı (x=7,65) ve manşet pas başarı son test puanının (x=7,17) diğer gruplara göre en yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin duyuşsal davranışlar açısından katılım yöntemi grubunun voleybol tutum ölçeği son test puanının (x=61,54) diğer gruplara göre en yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç: Araştırmada, beden eğitimi dersinde psikomotor alan gelişimi açısından en etkili yöntemin alıştırma yöntemi olduğu, bilişsel alan gelişimi açısından en etkili yöntemlerin kendini denetleme yöntemi ile yönlendirilmiş buluş yöntemleri olduğu ve duyuşsal alan gelişimi açısından en etkili yöntemin katılım yöntemi olduğu bulunmuştur. Purpose: The purpose of this study was to investigate the effect of using various special teaching methods for the teaching basic volleyball techniques in physical education class on the cognitive, affective and psychomotor behaviors of students. Materials and Methods: This study was conducted using the empirical method. The study group consisted of a total of 137 students attending 7th grade in six different branches of the Merkez Türkiyem and Vakıfbank secondary schools affiliated with the Malatya Provincial Directorate of National Education during the 2014-2015 academic year. The data collection tools of this study included the bump pass and overarm pass performance test, developed by the researcher, an observation form and a volleyball attitude scale. Results: With regards to the students' psychomotor behaviors, the study results indicated that the student group that followed the habituation method had a higher posttest overarm pass technique score (x=33.10) and a higher posttest bump pass technique score (x=32.89) than the other group. With regard to the students' cognitive behaviors, it was observed that the teammate method group had a higher posttest overarm pass performance score (x=7.65) and a higher posttest bump pass performance score (x=7.17) than the other groups. With regard to the students' affective behaviors, it was observed that the participation method group had the highest posttest volleyball attitude score (x=61.54). Conclusion; The study indicated that in the physical education classes the most effective method for psychomotor development was the habituation method, while the most effective methods for cognitive development were the self-control and guidance methods, and the most effective method for affective development was the participation method.
Collections