Dinamik ve etkileşimli bilgisayar destekli fen ve teknoloji öğretiminin akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde dinamik ve etkileşimli bilgisayar destekli yazılım yardımıyla yapılan eğitimin, öğrencilerin akademik başarısına etkisini araştırmak için gerçekleştirilen deneysel bir çalışmadır. Araştırma süresinde deney grubu olan sınıfta öğretim bilgisayar destekli MEB Vitamin yazılımı desteği ile yapılmıştır. Kontrol grubunda ise sadece geleneksel (öğretmenin anlatım ve soru cevap yaptığı) öğretim yöntemiyle, Kuvvet ve Hareket Ünitesi işlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarına öntest, sontest ve kalıcılık testi olarak uygulanmak üzere Kuvvet ve Hareket Başarı Testi geliştirilmiştir. Test gruplar üzerinde uygulanarak araştırmanın verileri toplanmıştır. Yapılan araştırma iki hafta sürmüştür. Bu süre sonunda her iki gruba da sontest başarı testi uygulanmıştır. Sontest verileriyle t-testi analizi yapılmış, her iki grup arasındaki farkın anlamlılığına bakılmıştır. Yapılan analizler sonunda; Fen ve Teknoloji dersinde, dinamik ve etkileşimli bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarısında geleneksel yöntemden daha etkili olduğu görülmüştür. This research is an experimental study to investigate the effect of education on the academic achievement of the students with the help of dynamic and interactive computer-aided software in the 5th grade Science and Technology course. In the research group, the courses were conducted with the support of computer-aided MEB Vitamin software. In the control group, the Force and Motion Unit were instructed by only the traditional teaching method. The Force and Motion Success Test was developed to be applied as a pretest, posttest and retention test to the experimental and control groups. The data of the research was collected by applying on the test groups. The research had been lasted in two weeks. Posttest was adminitered to both groups at the end of this period. T-test analysis was performed with posttest data and the significance of the difference between the two groups was examined. At the end of the analysis; in the Science and Technology course, it is seen that dynamic and interactive computer assisted teaching method is more effective than the success of students instructed with traditional method.
Collections