Dijital oyunların anjiyografi olmuş çocukların ağrı ve immobilizasyonuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma, dijital oyunların anjiyo olmuş çocukların ağrı düzeyi ve immobilizasyonuna etkisini belirlemek amacıyla yapıldı. Materyal ve Metot: Bu araştırma İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi çocuk kardiyoloji kliniğinde Ekim 2016-Mart 2017 tarihleri arasında ön test son test kotrol gruplu yarı deneysel çalışma olarak yapıldı. Araştırmanın örneklemini anjiyografi olan 4-17 yaş aralığında 80 çocuk (n=40 dijital oyun, n=40 kontrol) oluşturdu. Deney grubu çocuklara anjiyografiden sonra yaşına uygun dijital oyun oynatıldı. Araştırmada yaşam bulguları formu ve Wong-Baker Ağrı Ölçeği ön test (30. Dakika) ve son test (90. Dakika) olarak uygulandı ve yatak içi hareket sayısı gözlenerek kayıt edildi. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız ve bağımlı gruplarda t testi, Mann Whitney U, yüzdelik ve ki kare testi kullanıldı.Bulgular: Çocukların yaş ortalaması 8,72±3,65 olduğu, %38'inin ASD ve %26'sının PDA tanısı aldığı belirlendi.Dijital oyun ve kontrol grubu çocukların anjiyografiden sonra 30.dakikada (ön test) solunum sayısı, kan basıncı, kalp atımı, saturasyon değeri ve ağrı ölçeği toplam puan ortalaması karşılaştırıldığında aradaki fark önemli bulunmadı (p>.05). Anjiyografiden 90 dakika sonra dijital oyun oynayan çocukların ağrı düzeyi kontrol grubu ile karşılaştırıldığında önemli düzeyde azaldığı ve aradaki fark önemli olduğu bulundu (p<.001). Araştırmada dijital oyun grubu ile kontrol grubu arasında oksijen saturasyonu (p<.05) ve yatak içi hareket sayısı arasında fark son testte önemli bulundu (p<.001). Sonuç: Anjiyografi olan çocuklara dijital oyunların oynatılması ağrı düzeyini ve mobilizasyonu azalttığı belirlendi.Anahtar Kelimeler: Ağrı, İmmobilizayson, Dijital Oyunlar, Anjiyografi, Çocuklar, Hemşirelik Aim: The purpose of this study was to determine the effects of digital games on pain level and immobilization of children with angiography operated.Material and Method: This experimental study was conducted between October 2016 and March 2017 in the pediatric cardiology department of Turgut Ozal Medical Center as a pretest posttest control group. The study sample consisted of 80 children with angiography operated between 4-17 years of age (n=40 experiments, n=40 controls). Experimental group children were played digital game suitable for age after angiography operation. Vital signs and Wong-Baker Pain Scale were applied as a pre-test (30th minute) and post-test (90th minute) to both groups and number of in-bed movements recorded by observing. The data were analyzed using, independent t-test, paired t-test, percentage and Mann-Whitney U test.Results: It was determined that the average age of the children was 8,72 ± 3,65. 38% had ASD and 26% had PDA.There was no significant difference between groups when total respiratory rate, blood pressure, heart rate, saturation value and pain score were compared at 30 minutes after angiography operation (p>.05). After 90 minutes of angiography operation, the pain level of children, who played digital games decreased significantly when compared to the control group (p<0.001). There was also a significant difference between groups on oxygen saturation (p<.01) and number of in-bed movements (p<.001) in post test.Conclusion: Playing digital games to children, who operated angiography showed that it decreased pain level and mobility.Key words: Pain, Immobilization, Digital Games, Angiography, Children, Nursing
Collections