Öğrencilere göre ortaöğretim seçmeli Hz. Muhammed`in hayatı dersi (İzmir ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim kurumları, çağın gerekliliklerini, bireyin ve toplumun beklentilerini karşılayabilmek adına sistemlerinde gerekli düzenlemeleri yapma yoluna gidebilmektedirler. Türkiye'de bu temayülün en son örneği, eğitim sisteminde zorunlu derslerin yanı sıra, demokratik anlayışa uygun olarak, seçmeli derslere yer verilmesi olmuştur. Böylelikle öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre bireysel farkındalıklarının artırılması ve bu yöndeki ihtiyaçlarının karşılanmasına zemin oluşturulmak hedeflenmiştir.Seçmeli derslerin özgürce tercih edilebilmesi, etkili ve verimli eğitim-öğretim ortamlarının oluşturulması, öğrencilerde bilişsel, duyuşsal, davranışsal alanlarda öğrenmelerin gerçekleştirebilmesi, sağlıklı ve işlevsel ölçme-değerlendirme ilke ve yöntemlerinin uygulanabilmesi bu hedefe ulaşılabilmesi açısından önemlidir.Çalışmanın amacı 2012 yılı itibariyle 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Yasası kapsamında yürürlüğe giren din ahlak ve değerler alanı seçmeli derslerinden biri olan Hz. Muhammed'in Hayatı dersi öğretim programının öğrenciler üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada verilere literatür taraması ve nitel veri toplama teknikleri ile ulaşılmıştır. Ulaşılan bulgular alan yazında yapılan farklı araştırmaların sonuçları ile karşılaştırılarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda öğrencilerin Hz. Muhammed'in Hayatı dersinin öğrenci davranışları üzerinde olumlu etkiler bıraktığı kanaatinde oldukları anlaşılmıştır. Öğrencilerin çoğunluğunun dersi kendi ilgi ve isteği doğrultusunda; Hz. Muhammed'i daha iyi tanıma ve O'nun ahlaki özelliklerini kendilerine örnek alma beklentisi ile seçtikleri sonucuna ulaşılmıştır. Yine bu çerçevede sosyal-çevre, cinsiyet, sosyo-ekonomik durum, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği, ders başarı durumu gibi bağımsız değişkenlerin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal öğrenmeleri üzerindeki etkisi incelenmiş, bağımsız değişkenler ile öğrenme boyutları arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Educational institutions can make their own configurations to meet the necessities of time and the expectations of individuals and the society. The latest tendency of this on Turkey is including elective lessons that are appropriate to democratic perception to compulsory lessons in the system of education. In this way, it has been aimed to enhance awareness on the studentsinterests and abilities, and provide a basis to satisfy the needs on this aspect.Selecting this elective lessons freely, identifying content and learning outcomes according to students need and are become prominent as milestones on achieving goals of creating an effective and productive educational environment, realizing learning on cognitive, affective, behavioral areas in students and applying healthy and functional assessment and evaluation principles and methods.The purpose of this study is identifying the perception on students that is created by elective lesson The Life of Prophet Muhammed which an elective lesson that is included in religion and moral values field elective lessons within the scope of 12 Years Compulsory Education Law that came in force at 2012. The data on the research is acquired by literature research and data collection techniques. Findings are compared to those of other researches on the same field and evaluated thusly. As result of research, it has been understood thatstudents have the impression that The Life of Prophet Muhammed lesson has a good impact on student behaviors as the result of the research. It has been seen that most of the students choose elective lesson The Life of Prophet Muhammed upon their own interest and request to know Prophet Muhammed better and with the expectation of taking his moral characteristic as an example for themselves. Also within the same scope, the effect of independent variables such as social environment, gender, socio-economical class, educational background of parents, jobs of parents, and educational success on the student's cognitive, affective, behavioral learning and it has been seen that there is a significant relation between these independent variables and the level of learning.
Collections