İmamiyye Şia`sında nübüvvet-imamet ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İmamiyye denilince akla Hz. Ali gelir. Hz. Ali'ye bağlı olan, O'na sevgide ileri gidenler Şia olarak adlandırılacağı gibi, özellikle Hz. Ali'yi ve O'nun dinî/siyasi kimliğini kullanarak bir yerlere gelebilme gayretinde olanlar da bu gruba dahil edilebilir. Şiîler teşekkül sürecini biraz daha gerilere götürerek Hz. Peygamber döneminden itibaren var olduklarını iddia etmişlerdir. Şia'nın tüm alt kolları gibi İmamiyye'de de imamet meselesi inanç esaslarındandır. İmamiyye'yi İmamiyye yapan en önemli konu imamet anlayışıdır. İmameti nübüvvet kadar, hatta daha elzem gören İmamiyye'ye göre imamların takip ettikleri yol peygamberin yoludur. Hz. Peygamber (s.a.s.), insanlığın hidayeti için Allah tarafından gönderilmiş bir elçidir. Ancak bir kul olan Hz. Peygamber (s.a.s.)'in vefatı sonrasında da Allah'ın lutfu gereği insanların hidayeti için onlara yol gösterecek kimselerin varlığı daima olmak zorundadır. Hz. Peygamber (s.a.s.)'den sonra insanlara, şeriati açıklayacak onların hidayet üzere kalmaları için çabalayacak olanlar tıpkı peygamberler gibi Allah tarafından seçilmiş olan imamlardır. İmamiyye bu inancıyla imameti nübüvvetin bir devamı olarak kabul etmiştir. Onlar, inanç sistemlerini bu anlayış üzerine bina etmiş ve geliştirmişlerdir. İmamiyye'yi diğer mezheplerden farklı kılan bu inançlarını çıkardığımızda onların diğer mezheplerden çok farkının olmadığı görülecektir.Yüksek lisans tezi olarak hazırladığımız bu çalışmamızda ilk olarak konumuzla alakalı belli başlı kavramları açıklamaya çalıştık. Daha sonra Şia mezhebi içerisinde ortaya çıkan ana kollar olan Zeydiyye ve İsmailîlik'ten kısaca bahsettik. Son bölümde çalışmamızın ana konusunu oluşturan İmamiyye'de nübüvvet ve imamet ilişkisini öncelikle kendi kaynakları doğrultusunda ortaya koymaya çalıştık ve oniki imamın hayatlarını genel hatlarıyla anlatmaya gayret gösterdik. Hz. Ali comes to mind, as Shia mentioned. Those who are affiliated with Hz. Ali, those who go forward to love in, are called Shia. We can also include those who are willing to come to a place using his religious / political identity. Shi'i takes the formation process a little further back, if it is permissible, They had their backs on the Prophet Hz. Muhammed. In Imamiyya, like all the sub-branches of the Shia, Imamate is one of the pillars of faith. The most important issue that makes Shia the Shia is their mentality of Imamate. According to Imamiyah, who sees Imamate as much as Prophethood and even more essential, the path followed by imams is the way of the prophet. The Prophet is a messenger sent by Allah for the guidance of mankind. But after the death of The Prophet, According to Allah's Grace, there must always be people who will guide them to the Hidayet of the people. Those who will try to make people stay for their guidance after The Prophet are Imams who have been chosen by Allah just like the prophets. With this belief, Imamiyya accepted Imam as a continuation of the prophethood. They built and developed their belief systems on this understanding. When we remove these beliefs that make the Imamiyyah different from other sects, it will be seen that they do not have much difference from other denominations. In this work, which we have prepared as a graduate thesis, we first tried to explain the basic concepts related to our subject. After that, we briefly talked about Zaydiyya and Ismaelite, the main branches emerging in Shia sect. In the last part, we tried to reveal the relation of Imam and Prophethood in the direction of our own sources in Imamiyye which constitutes the main subject of our work and tried to explain the lives of the twelve imams in general terms.
Collections