Türkçe dersinde zarf kavramının öğretiminde örnek ayrıntılama stratejisinin kavram öğrenme başarısına, kalıcılığa ve transfere etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkçe dersinde zarf kavramının öğretiminde örnek ayrıntılama stratejisinin kavram öğrenme başarısına, kalıcılığa ve transfere etkisi araştırılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma modeline göre desenlenmiştir. Bu doğrultuda çalışmada bir deney grubu ve bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Deneysel uygulama süresi içinde, hem deney grubunda hem de kontrol grubunda dersler araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretimde yılında Adana ili Yüreğir ilçesine bağlı bir devlet okulunda öğrenim gören 7.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 30 öğrenci, kontrol grubunda 30 öğrenci olmak üzere toplam 60 öğrenci çalışma grubunda yer almıştır. Deney grubunda örnek ayrıntılama stratejisi kullanılırken kontrol grubunda öğretim programına bağlı kalınarak öğretim gerçekleştirilmiştir. Deneysel işlem yedi ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan kavram öğrenme testi (KÖT) ,transfer testi (TT) ile okuduğunu anlama testi (OAT) kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 22 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada ön test olarak kullanılan OAT, KÖT ve öğrencilerin Türkçe akademik başarıları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek için bağımsız gruplar t testi; son test, kalıcılık ve transfer testi toplam başarı puanları düzeltilmiş ortalamaları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek için ANCOVA (kovaryans) analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin ön testler (OAT, KÖT) toplam başarı puanları kontrol edildiğinde kavram öğrenme son test toplam başarı puanları düzeltilmiş ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Buna karşılık kalıcılık testi ve transfer testi (TT) toplam başarı puanları düzeltilmiş ortalamaları açısından deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık belirlenmemiştir. Bu araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre deney grubunda kullanılan örnek ayrıntılama stratejisinin kavram öğrenmede kısmen etkili bir strateji olduğu belirtilebilir. In this study, the effect of examples elaboration strategy on concept learning success, retention and transfer while teaching adverb concept in Turkish lesson. Research, pre-test post-test control group experimental designed according to research model. Accordingly, an experimental group and a control group were formed in the study. During the experimental application period, both the experimental and the control groups were taught by the researcher. This research was executed in a public school which takes place in Yüreğir, Adana, with 7th grade students in 2018-2019 autumn education terms. Totality 60 students participated in progress, half of it in experimental group, half of it in control group. We used `example elaboration strategy` in experimental group, while we were using traditional education methods. The experimental procedure was carried out in seven lessons. Data were collected by using reading comprehension test, concept learning test and transfer test prepared by researcher. The data obtained from the study were analyzed by using SPSS 22 statistical package program. To determine whether there is a significant difference between reading comprehension test, concept learning test and the academic achievements of students in Turkish independent group t test were used and ANCOVA was used to determine whether there is a significant difference between the total achievement levels the post test, retention and transfer test. When the results obtained from the research findings are summarized, it can be said that there is a meaningful difference on behalf of experimental group on concept learning total achievements level. In spite of that there was no significant difference between the experimental and control groups in retention and transfer test total achievement levels. As a summary of the results from the research it can be expressed that example elaboration strategy on concept learning used on experimental group is a partly effective method.
Collections