Orijinal ve taklit ürün satın alma niyetine etki eden faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kökeni eski medeniyetlere kadar dayanan lüks kavramı ve beraberinde doğan taklit ürün kavramı günümüz dünyasında oldukça geniş bir pazara hitap etmektedir. Orijinal yani hakiki lüks markalı ürün tüketicisi ile bu ürünlerin taklitlerini satın alan ve kullanan tüketiciler bu tezin ana kütlesini oluşturmaktadır. Çalışmayla tüketicilerin orijinal markalı lüks ürün ve taklit ürün satın alma niyetine etkileyen faktörler incelenmiştir. Çalışma sonucunda, ekonomik faydanın ve hedonik faydanın taklit ürün satın alma niyeti üzerinde pozitif bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Hedonik faydanın lüks ürünlerin orijinallerini satın alma niyeti üzerinde pozitif bir etkisi varken, finansal riskin de orijinal ürün satın alma niyeti üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi vardır. Finansal risk ve performans riskinin taklit ürün satın alma niyeti üzerinde pozitif bir etkiye sahiptir. Performans riskinin orijinal ürün satın alma niyeti üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi vardır. Sosyal riskin taklit ürün satın alma niyeti üzerinde negatif yönlü bir etkisi bulunurken, orijinal ürün satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır. Materyalizmin taklit ürün satın alma niyeti üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi varken, orijinal ürün satın alma niyeti üzerinde de pozitif bir etkiye sahiptir. Kamusal benlik bilincinin lüks ürünlerin orijinallerini satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır.Anahtar Kelimeler: Orijinal ürün, taklit ürün, orijinal ürün satın alma, taklit ürün satın alma, lüks, ekonomik fayda, hedonizm, algılanan risk, materyalizm, kamusal benlik bilinci Luxury is an old concept dating back to the ancient civilizations and the concept of counterfeit was born after luxury concept are addressing a wide market in today's world. Consumers of original (genuine) luxury branded products and consumers who buy counterfeits of these products are the population of this thesis. In this study, factors that affect consumers purchase intention of original and counterfeit products were examined.As a result of the study, it was concluded that economic benefit and hedonic benefit had a positive effect on intention to purchase counterfeit products. Hedonic benefit has a positive effect on the intention to purchase the originals of luxury products, while financial risk has a positive effect on the intention to purchase original products. Financial risk and performance risk has a positive impact on the intention of purchasing counterfeit goods. Performance risk has a positive effect on the intention to purchase the original product. While social risk has a negative effect on the intention to purchase counterfeit products, it has no significant effect on the intention to purchase the original product. While materialism has a positive effect on the intention to purchase counterfeit products, it has a positive effect on the intention to purchase the original product. Public self-consciousness has no significant effect on the intention to purchase originals of luxury products.Key Words: Original product, counterfeit product, purchase intention of original product, purchase intention of counterfeit product, luxury, economic benefit, hedonism, perceived risk, materialism, public self-consciousness.
Collections