İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin ortoreksiya nervoza belirtilerinin ve yeme tutumlarının saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin ortoreksiya nervoza belirtilerini ve yeme tutumlarını incelemektir.Materyal ve Metot: Kesitsel tipteki bu çalışma 2017 yılında İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde öğrenim gören 298 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Genel Bilgi Formu, ORTO-15 ölçeği, YTT-40 kullanılmıştır. Verilerin analizinde 'SPSS 22.0 for Windows' programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Kesin Ki-Kare testi, Fisher Ki-Kare testi ve Süreklilik Düzeltmeli Ki-Kare testi kullanılmıştır, anlamlılık değeri p<0.05 olarak kabul edilmiştir.Bulgular: Öğrencilerin %76.2'sinin ortoreksiya eğiliminde olduğu ve %11.1'inde yeme bozukluğu olduğu bulunmuştur. 24 yaş grubundaki öğrencilerin diğer yaş grubundaki öğrencilere ve şişman öğrencilerin diğerlerine kıyasla daha az ortoreksiya eğiliminde olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Üçüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin dördüncü, beşinci ve altıncı sınıfta okuyanlara kıyasla ortoreksiya eğilimlerinin daha fazla, beşinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin birinci, ikinci, üçüncü sınıfta okuyanlara kıyasla ortoreksiya eğilimlerinin daha az olduğu bulunmuştur (p<0.05). Doğru beslenme bilgilerine erişildiğinde; her zaman davranış değiştiren bireylerin nadiren davranış değiştirenlere göre ortoreksiya eğilimlerinin yüksek olduğu ve her zaman davranış değiştiren bireylerin yeme bozukluğunun, sık sık, nadiren veya hiçbir zaman değiştirmeyenlerden daha fazla olduğu saptanmıştır (p<0.05). Kitap-bilimsel yayından beslenme bilgisi alanların, almayanlara kıyasla yeme bozukluğu yüzdesinin düşük olduğu, diyetisyenden bilgi alanların almayanlara kıyasla yeme bozukluğu yüzdesinin yüksek olduğu bulunmuştur (p<0.05).Sonuç: Araştırmamızla birlikte, ortoreksiya eğilimini değerlendirilen yöntemlerin güncellenme ve geliştirilme ihtiyacı ön plana çıkarılmaktadır. Tıp fakültesi öğrencilerinin, beslenme ve ortoreksiya nervozaya farkındalık eğitimleriyle yeme bozuklukları ve ortoreksiya nervoza eğilimlerinin azaltılabileceği düşünülmektedir. Aim: The aim of this study is to examine orthorexia nervosa symptoms and eating attitudes of students in Inonu University Faculty of Medicine. Material and Method: This cross-sectional study was conducted on 298 students who educated Inonu University Faculty of Medicine in 2017. Data collection tools were General Information Form, ORTO-15, EAT-40. SPSS 22.0 and Pearson Exact, Fisher's, Yate's Contiunity Corrected Chi-Square tests were used for statistical analysis and significance value was accepted p <0.05.Results: %76.2 of students had orthorexia tendency, %11.1 of students had eating disorders. 24 aged students were found to less orthorexic than others and obese students tend to have less orthorexic than others (p<0.05). In third grade students had more orthorexic than fouth, fifth and sixth; fifth grade students had less orthorexic than first, second and third (p<0.05). It was found individuals who changed their eating behavior always had more orthorexic than changed eating behavior rarely and individuals who changed eating behavior always had more eating disorder rate than others (p<0.05). It was found individuals who received information from book-scientific publications had lower percentage of eating disorders than others and individuals who received information from dietitians had higher eating disorders rate than those who did not (p<0.05).Conclusion: According to our results, methods that are evaluated for orthorexia tendency are required to be updated and developed. It thought that medical school students will be able to reduce eating disorders and orthorexia nervosa through train awareness of orthorexia nervosa.
Collections