Deniz taşımacılığı sektöründe inovasyon faktörleri: İzmir`de faaliyette bulunan şirketler üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Şirketler arası rekabetin yoğun olarak yaşandığı alanlardan biri olan deniz taşımacılığı sektöründe inovasyon uygulanması her şirket açısından zorunlu hale gelmiştir. Şirketlerin az maliyetle fazla kar elde etme gayeleri, ulusal ve global dönüşüm, müşteri talepleri ve devlet politikaları gibi sair nedenler inovasyon ihtiyacını artırmıştır. Bu çalışmada öncelikle; lojistik sektörünün tarihsel gelişimi anlatılmış ve lojistiğin önemi, kapsamı ve sektördeki amaçlar anlatılmıştır. Lojistiğin kapsam ve amaçları incelenerek lojistiğin kullanıldığın tüm sektörlerde sağladığı yararlar ortaya konmuştur. Lojistikle birlikte taşımacılık türleri tanımlanarak her bir taşımacılık türünün avantaj ve dezavantajları değerlendirilmiştir. Taşımacılık türleri arasında deniz taşımacılığı üzerinde detaylıca inceleme yapılmış ve alana ilişkin uluslararası anlaşma ve örgütler tanımlanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise; inovasyon kavramı irdelenmiş ve inovasyonun önemi, özellikleri ve türleri tanımlanmıştır. İnovasyonla ilişkili olan teknoloji, yaratıcılık, buluş ve ar-ge çalışmaları incelenmiş ve inovasyonun gerekliliği açıklanmıştır. Lojistik sektöründe inovasyonun yeri anlatılmış ve inovasyonun deniz taşımacılığı üzerindeki etkisi ile deniz taşımacılığında inovasyonun gerekliliği detaylı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise; deniz taşımacılığı sektöründe inovasyonu gerekli kılan unsurların belirlenmesi amacıyla yapılan araştırmanın tasarımı ve sonuçları hakkında bilgiler paylaşılmıştır. İzmir'de deniz taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren lojistik firmaları üst düzey yöneticileri ile anket çalışması gerçekleştirilerek AHP yöntemi kullanışmış deniz taşımacılığı alanında inovasyonu gerekli kılan faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yapılan çalışma ile; deniz taşımacılığı alanında faaliyet gösteren şirketlerin, acente ve freight forwarder firmaların inovasyonlara yaklaşımını, algı ve tutumlarını ortaya koymak ve alandaki sorunlara yönelik çözüm önerisi sunmak hedeflenmiştir. Tüm firmalar açısından önem arz eden müşteri özellikleri, denizcilik sektörü ve denizcilik şirketi özellikleri ile çerçeve oluşturulmuş ve oluşturulan çerçeve kapsamında değerlendirme yapılmıştır. Yapılan çalışma ile; belirlenen kriter ve alt kriterler arasında rekabet faktörünün en yüksek puanla ilk sırada yer aldığı tespit edilmiştir. Çıkan sonuç neticesinde firmaların az maliyet ile yüksek kazanç sağlama arzuları ile rakip firmalara kıyasla sektörde ön plana çıkarak kar marjlarını arttırmak istemelerinin inovasyonu gerekli kıldığı görülmüştür. In the maritime transportation sector, which is one of the areas where intense competition among companies is intense, innovation has become compulsory for every company. Other reasons such as companies' aim to make more profit at low cost, national and global transformation, customer demands and government policies increased the need for innovation. In this study; the historical development of the logistics sector and importance, scope, and objectives of logistics explained. The scope and objectives of logistics examined and the benefits of logistics in all sectors demonstrated. Types of transportatiın defined with logistics and advantages and disadvantages of them evaluated. Among the types of transport, a detailed study of maritime transportation carried out and international agreements and organizations defined. In the second part of the study; the concept of innovation examined and the importance, characteristics, and types of innovation defined. Terms related to innovation such as technology, creativity, invention, and R & D examined and the necessity of innovation explained. The place of innovation in the logistics sector explained and the impact and necessity of innovation on maritime transportation evaluated in detail. In the third part of the study; Information on the design and results of the research conducted to determine the factors that necessitate innovation in the maritime transport sector shared. A survey which aims to determine the factors that require innovation in maritime transport conducted with the managers of logistics companies operating in the maritime transportation sector in Izmir. With the study; it is aimed to reveal the approaches, perceptions, and attitudes of the companies operating in the field of maritime transportation, agencies and freight forwarders to innovations and to offer solutions to disruptions in the field. A framework established with the customer characteristics that are important for all companies, the maritime sector, and the maritime company characteristics and detailed evaluations have been made within this framework. With the study; it is seen that the intention of the firms to provide high profit with low cost and their desire to increase profit margins by making them stand out in the sector compared to competing firms leads to a necessity for innovation.
Collections