Beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmada Türkiye'de 1998 yılından beri uygulanmakta olan bedeneğitimi ve spor öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Materyal ve Metot: Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birliktekullanıldığı karma yöntem (mixed method) araştırma modelinden iç içe karma desenkullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'deki üniversitelerden 302 öğretimelemanı ve lise/ortaokullarda çalışan 458 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır.Verilerin analizinde nicel araştırma verileri için betimsel analiz; nitel araştırma verileriiçin betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, öğretim elemanları ve öğretmenler lisansprogramında yer alan Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri, Sağlık Bilgisi ve İlkyardım,Atletizm, Psikomotor Gelişim, Eğitsel Oyunlar, Etkili İletişim Becerileri, BilimselAraştırma Yöntemleri ve Öğretmenlik Uygulaması derslerini en fazla gerekligörmektedirler. Öğretim elemanlarına göre gereklilik oranı en düşük dersler; ArtistikJimnastik, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Eğitim Tarihi, Temel Müzik Eğitimive Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersleridir. Öğretmenlere göre ise, buderslere ilave olarak; Araştırma Projesi, Bilgisayar, Türkçe, Yabancı Dil, Türk EğitimSistemi ve Okul Yönetimi ve Türk Eğitim Tarihi dersleri gereklilik oranları en düşükolan derslerdir.Sonuç: Araştırma sonucunda lisans programında alan bilgisi derslerindekiuygulamalı derslerin yetersiz olduğu, genel kültür alanındaki derslerin yeterli olduğuancak bu derslerin daha çok seçmeli olması gerektiği, öğretmenlik meslek bilgisiderslerinde ise ders içeriklerinin beden eğitimi alanına uyarlanamadığı ve öğretmenlikstajının yetersiz olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre; beden eğitimi ve sporöğretmenliği lisans öğretim programının güncellenmesi gerektiği söylenebilir. Purpose: In this study, it is aimed to evaluate physical education and teaching ofsport degree program which has being implemented in Turkey since 1998.Material and Method: The embedded design of the mixed method researchmodel, in which qualitative and quantitative research methods are used together, is usedin the research. The research sample consists of 302 university lecturers in Turkey and458 physical education teachers working in high / middle schools. During the dataanalysis; quantitative data is analyzed according to descriptive analysis, qualitative datais analyzed according to descriptive and content analysis.Findings: According to the results of the research; program instructors andteachers think that the most important lessons among the other lessons in the degreeprogram are Physical Education and Basis of Sports, Health Information and First Aid,Athletics, Psychomotor Development, Educational Games, Effective CommunicationSkills, Scientific Research Methods and Teaching Practice. The lessons of whichrequirement degrees are the lowest according to lecturers are Artistic Gymnastics,Atatürk's Principles and History of Turkish Revolution, History of Turkish Education,Basic Music Education and Turkish Education System and School Administration.According to the teachers; in addition to these lessons, Research Project, Computer,Turkish, Foreign Language, Turkish Education System and School Management, andTurkish Education History courses have the lowest requirement ratio.Conclusion: As a result of the research; it was determined that the appliedcourses in the degree program are inadequate, the courses in the general culture area aresufficient but these courses should be more selective, the courses related with teachingpedagogy cannot be adapted to Physical Education lessons and the teaching practicesare inadequate. According to these results; it can be said that the degree program ofphysical education and sport teacher should be updated
Collections