Konaklama işletmelerinde kullanılan otel yönetim sistemlerinin hizmet kalitesi kriterlerinin önceliklendirilmesi: İzmir il merkezinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumun ihtiyaçları doğrultusunda gelişen yazılımlarla birlikte teknolojinin önemi giderek artmaktadır. Geliştirilen yazılımlar sayesinde kişi ve kurumlar, daha az zaman ve iş gücü kullanarak en ekonomik şekilde sonuca ulaşabilmektedirler. Bu gelişmeler ışığında kaliteli yazılımların önemi giderek artmaktadır. Bu çalışmada konaklama işletmelerinde kullanılan yazılımların hizmet kalitesinin, en yaygın olarak kullanılan ISO/IEC TS 25011:2017 yazılım kalite modeli kriterlerinin AHS yöntemi ile önceliklendirilmesi ve ihtiyaçlara cevap verebilecek en iyi yazılımın kriterlerinin kullanıcılar açısından belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada ISO/IEC TS 25011:2017 yazılım kalite modeli çerçevesinde yazılım hizmeti kalitesine ait değerlendirmeler AHS kullanılarak yapıldıktan sonra elde edilen bulgular, turizm ve konaklama işletmelerine göre OYS yazılım hizmet kalitesi ile ilgili kriterlerin öncelik sıralamasını sunmaktadır. Analiz sonuçları, turizm ve konaklama işletmelerine yazılım hizmeti veren firmaların bu sonuçları dikkate alarak verdikleri hizmetlerin kalitesinde iyileştirme yapmaları adına yol gösterici olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Konaklama İşletmeciliği, Otel Yönetim Sistemleri (OYS), Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS), Hizmet Kalitesi With the developing software in line with the needs of society, the importance of technology is gradually increasing. Thanks to the developed software, individuals and institutions can achieve the most economical results by using less time and labor. In the light of these developments, the importance of quality software is gradually increasing. In this study, it is aimed to prioritize the most commonly used ISO / IEC TS 25011: 2017 software quality model criteria with the AHP method and to determine the best software criteria that can meet the needs of the users in terms of service quality of the software used in accommodation establishments.The findings obtained after evaluating the software service quality within the scope of ISO / IEC TS 25011: 2017 software quality model in the research presents the priority ranking of HMS software service quality criteria according to tourism and accommodation enterprises. The results of the analysis are considered to be a guide for the companies providing software services to tourism and accommodation enterprises to make improvements in the quality of the services they provide.Keywords: Hospitality Management, Hotel Management Systems (HMS), Analytic Hierarchy Process (AHP), Service Quality
Collections